کد خبر: 221001116455
بازارها و خدمات مالیبورس

در لایت فارکس ترید کنیم یا دلتا اف ایکس +مقایسه جامع

وقتی شما می‌خواهید که در یک کارگزاری حساب معاملاتی خود را باز کنید، قطعاً سؤالتان این است که بهترین کارگزاری کدام است. امروزه کارگزاری‌های خوبی به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند از بروکر لایت فارکس گرفته تا بروکر فارکس دلتا اف ایکس و کارگزاری‌های فارکس دیگر. انتخاب تا حدودی به خود شما بستگی دارد، اما از طرفی فاکتورهایی نیز وجود دارد که کمک می‌کند چالش انتخاب یک کارگزاری برای شما آسان‌تر شود.

از نوع حساب کارگزاری‌ها، میزان اسپرد، میزان کمیسیون، پشتیبانی و . … می‌توانید تا حدودی دریابید که کدام کارگزاری برای شما مناسب‌تر است.

همان‌طور که گفته شد ما در این مطلب قصد داریم دو بروکر لایت فارکس و دلتا اف ایکس را بررسی کنیم و نتیجه بگیریم که ترید کردن در کدام یک از این دو بروکر مناسب‌تر است.

معرفی کلی دلتا اف ایکس

دلتا اف ایکس یکی از بهترین کارگزاری‌های سال‌های اخیر است که با تمرکز روی تکنولوژی روز جهان توانسته در سال‌های اخیر خود را در سطح بهترین کارگزاری‌های جهان بالا ببرد.

این کارگزاری در سال ۲۰۰۹ کار خود را شروع کرد و پس از ۱۳ سال فعالیت در سطح اول جهان توانسته جوایز متعددی را نیز کسب کند که فهرست آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

·         بهترین بروکر جهان در سال ۲۰۲۱

·         بهترین بروکر خاورمیانه سال ۲۰۲۱

·         بهترین بروکر ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

·         بهترین بروکر به لحاظ ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری در سال ۲۰۲۱

·         نوآورترین بروکر خاورمیانه در سال ۲۰۲۲

معرفی کلی لایت فارکس

لایت فارکس نیز یکی از بروکرهای فعال در بازار فارکس است که در سال ۲۰۰۵ کار خود را آغاز کرده است. لایت فارکس تمرکز خود را بر ارائه خدمات به کاربران ایرانی سراسر جهان معطوف کرده است.

·         لایت فایننس در سال ۲۰۲۲ و در حوزه‌ی جغرافیایی خاورمیانه به عنوان بهترین کارگزار شبکه‌ی ارتباطات الکترونیکی (ECN) انتخاب شد و جایزه‌ی معتبر مجله‌ی Gazet International Magazine را دریافت کرد.

حساب‌های معاملاتی دلتا اف ایکس

مقایسه بروکر دلتا اف ایکس و لایت فارکس

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب یک کارگزاری، بررسی حساب‌های معاملاتی آنهاست. هر کارگزاری معمولاً چند نوع حساب معاملاتی را ارائه می‌دهد که شما بر اساس استراتژی خود می‌توانید آنها را تست کرده و بهترین را انتخاب کنید. در موارد زیر حساب‌های دلتا اف ایکس را مشاهده و بررسی خواهیم کرد:

·         حساب نانو که به سنت ایجاد می‌شود و مخصوص کاربران با پول کم است. این حساب را می‌توانید با ۱۰ دلار نیز ایجاد کنید.

·         حساب استاندارد که همان حساب معمولی است می‌توان آن را سوآپ فری انتخاب کنید.

·         حساب ecn هم مخصوص اسکلپرهاست که کمترین اسپرد و کمیسیون را دارد و سو آپ فری است در این نوع حساب عدم لغزش (اسلیپیج) برای اسکلپرها تضمین می‌شود.

·         حساب مخصوص swing ترید یا تریدهای بلند مدت که نگهداری از معاملاتتان در بلند مدت را دلتا اف ایکس آن را تضمین می‌کند.

·         حساب fix spread برای کسانی که به اسپرد ثابت نیاز دارند و با ۱۰۰ دلار می‌توانید آن را ایجاد کنید.

حساب‌های معاملاتی لایت فارکس

حساب‌های معاملاتی در لایت فارکس نیز از تنوع مناسبی برخوردارند که با هم آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

·         حساب ecn در لایت فارکس را می‌توانید با حداقل ۵۰ دلار ایجاد کنید. کمیسیون این حساب ۱۰ دلار برای هر لات است و اسپرد آن نیز شناور است.

·         حساب کلاسیک را نیز می‌توانید با حداقل ۴۰ دلار ایجاد کنید و اهرم آن را حداکثر روی ۱:۵۰۰ بگذارید

همان‌طور که می‌بیند تنوع حساب در دلتا اف ایکس بسیار بیشتر و گسترده‌تر است و شما بر اساس نوع استراتژی خود حق انتخاب بیشتری را نسبت به لایت فارکس دارید.

نکته خوب در کارگزاری دلتا اف ایکس پرداخت بونوس بابت باز کردن برخی حساب‌های معاملاتی است. اما برای باز کردن حساب معاملاتی در هرکدام از این کارگزاری‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد که در جدول زیر به طور کلی، مسئله واریز و برداشت در آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دلتا اف ایکس لایت فارکس
واریز و برداشت ریالی از بانک‌های ایرانی واریز و برداشت ریالی دارد
واریز و برداشت از تاپ چنج واریز و برداشت از تاپ چنج
واریز و برداشت از وب مانی واریز و برداشت از وب مانی
واریز و برداشت از طریق حساب خارجی واریز و برداشت از طریق حساب خارجی

مقایسه وضعیت معامله‌گری در دلتا اف ایکس و لایت فارکس

در لایت فارکس ترید کنیم یا دلتا اف ایکس

وقتی به وضعیت کلی دو بروکر نگاه می‌کنیم هر دو را می‌توانیم در یک سطح ببینیم. بروکر لایت فارکس در ایران کمی شناخته شده‌تر است اما بروکر دلتا اف ایکس به خاطر تمرکز بر ارائه خدمات بین المللی در خاورمیانه و آسیا بیشتر مورد شناخت تریدرهاست. هر دو به کاربران ایرانی بهترین خدمات ممکن را ارائه می‌کنند.

در بروکر لایت فارکس می‌توانید با استفاده از پلتفرم متاتریدر ۴ و ۵ معاملات را انجام دهید. اما بروکر دلتا اف ایکس پلتفرم متاتریدر ۴ را ارائه می‌کند.

نمادهای معاملاتی ارائه شده برای جفت ارز، فلزات گران‌بها، نفت و ارزهای دیجیتال در هر دوی این کارگزاری‌ها یکسان است و از این بابت تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارند.

اگر بخواهیم به سایت‌ها نگاه کنید قطعاً دلتا اف ایکس نمره بهتری از کاربران دریافت می‌کند. طراحی دلتا اف ایکس به‌روزتر و یوزرفرندلی تر است و تریدر در آن بسیار راحت‌تر عمل خواهد کرد.

سایت لایت فارکس کمی شلوغ و در ابتدا گیج کننده به نظر می‌رسد که تجربه کاربری ضعیف‌تری را به مخاطب خود منتقل می‌کند.

از نظر پشتیبانی فنی برای کاربران ایرانی نیز هر دوی سایت‌ها از طریق چت داخل سایت و تماس تلفنی؛ خدمات ۲۴ ساعته را به کاربران ایرانی زبان ارائه می‌کنند که از این حیث تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر هستند.

اهرم‌های معاملاتی هر دو نیز بر اساس نوع حساب معاملاتی تا ۱:۱۰۰۰ وجود دارد که استاندارد است.

نتیجه

در پایان مقایسه بروکر لایت فارکس و بروکر دلتا اف ایکس احتمالاً به پاسخ این سؤال رسیده‌اید که کدام کارگزاری برای ترید کردن بهتر است. در بخش‌های زیادی هر دو کارگزاری خدمات یکسانی دارند اما نقطه برتری دلتا اف ایکس بر لایت فارکس این است که حساب‌های معاملاتی گسترده‌تر و جذاب‌تری را با آپشن‌های بیشتر به معامله گران می‌دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا