کد خبر: 111102150729
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

در نشست کارگروه طرح احیا در کرمان مطرح شد؛ ۳۴ درصد معادن راکد کرمان معادن فلزی هستند

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن گفت:‌ استان کرمان اگرچه به لحاظ پروانه اکتشاف در رده دهم کشور قرار دارد اما یکی از شاخص‌ترین استان‌ها در زمینه کانی‌های فلزی است که راه‌اندازی معادن راکد آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد استان بر جای بگذارد.

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن توضیح داد: بیست و هفتمین جلسه کارگروه طرح احیا در استان کرمان در حالی برگزار شد که نمایندگان استانداری و سازمان صمت و مدیرکل سازمان صمت، رییس سازمان نظام مهندسی، نمایندگان سازمان زمین شناسی و نمایندگان بسیج مهندسین در این جلسه حضور داشتند.

وی عنوان کرد:‌ نکته حائز اهمیت در رابطه با استان کرمان این است که حدود ۳۴ درصد معادن راکد استان معادن فلزی و عمدتا مس است.

جرجانی با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر واحدهای معدنی راکد، تصریح کرد:‌ عناصر فلزی در کشور ما جزء کانی‌های استراتژیک به شمار می‌آیند که هم در بحث فرآوری و هم در بحث صادرات توجه ویژه‌ای به آنها داریم.

وی ادامه داد: در این نشست قرار شد تا مقامات استانی زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این معادن را به طرح احیا معرفی کنند تا اقدامات لازم در این رابطه صورت گیرد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تاکید کرد:‌ گواهی کشف و پروانه‌های اکتشاف منقضی شده در استان نیز از جمله موارد مورد تاکید ما در این جلسه بود که توجه ویژه به آنها و راه‌اندازی مجدد آنها می‌تواند باعث افزایش اشتغال و ارزش آفرینی در اقتصاد استان شود.

وی بیان کرد:‌ در این راستا قرار شد تا سازمان صمت استان در رابطه با علت انقضای گواهی کشف و پروانه‌های اکتشاف این معادن بررسی‌های لازم را انجام دهد و همچنین اقدامات لازم را در رابطه با برگزاری مزایده‌ها به انجام برساند.

جرجانی گفت: در این جلسه آمار تولیدی که در سامانه کاداستر وجود دارد مورد رصد قرار گرفت و با توجه به اینکه تعدادی از بهره‌برداران آمار تولید خود را در سیستم کاداستر ثبت نمی‌کنند آمار خروجی که از سیستم کاداستر دریافت می‌شود دقیق نیست و مقرر شد پیگیری‌های لازم و سریع در این رابطه انجام گیرد تا آمار استخراج و تولید معادن را در سیستم کاداستر تکمیل و نقاط ضعف آن را برطرف کنیم.

وی افزود: رییس کل سازمان صمت استان در رابطه با اصلاح قانون معادن و قانون برنامه توسعه هفتم مواردی را مطرح کرد و با توجه به پیشنهاداتی که توسط وزارتخانه برای اصلاح این موارد مطرح شده امیدواریم این مواد قانونی مورد رصد قرار گیرد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن تصریح کرد:‌ بیشترین تاکید ما در جلسه استان کرمان بر راه‌اندازی معادن فلزی استان بود و با توجه به اینکه استان کرمان یکی از شاخص‌ترین استان‌ها در زمینه عناصر فلزی در کشور است، امیدواریم اقدامات لازم در این مورد انجام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا