کد خبر: 06050039463
اقتصاداقتصاد کلانتوسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانیجهان

در نیمه اول ۲۰۲۱ رقم خورد؛ جهش ۱۵ درصدی حجم تجارت روسیه و ایران

نماینده تجاری ایران در روسیه روز سه‌شنبه گفت حجم تجارت بین ایران و روسیه در ۶ ماه ابتدایی ۲۰۲۱ با جهش بزرگی نسبت به دوره مشابه سال گذشته روبرو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نماینده تجاری ایران در روسیه روز سه‌شنبه گفت حجم تجارت بین ایران و روسیه در ۶ ماه ابتدایی ۲۰۲۱ با جهش بزرگی نسبت به دوره مشابه سال گذشته روبرو شده است.

رستم ژیگانشین گفت: حجم تجارت روسیه و ایران به دنبال رشد در سال ۲۰۲۰ در آغاز امسال هم دینامیک مثبتی از خود نشان داد و در ۶ ماه ابتدایی ۲۰۲۱ با جهشی ۱۵ درصدی روبرو شد. صادرات روسیه به ایران ۱۶ درصد جهش کرد در حالی که واردات از ایران با جهش ۱۴ درصدی همراه شده بود.

طبق داده‌هایی که پیش از این توسط کمیسیون اقتصادی اوراسیا منتشر شد حجم تجارت روسیه و ایران در سال ۲۰۲۰ به ۲.۲۲ میلیارد دلار رسیده بود. صادرات روسیه به ایران در سال ۲۰۲۰ به ۱.۴۲ میلیارد دلار رسیده بود.

این کمیسیون همچنین گزارش داد در سال گذشته حجم تجارت ایران و کمیسیون اقتصادی اوراسیا ۱۸.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ جهش کرده و به ۲.۹ میلیارد دلار رسیده بوده است.

روسیه مهم‌ترین شریک تجاری ایران بود و ۷۸.۶ درصد از کل تجارت ایران با کمیسیون اقتصادی اوراسیا را به خود اختصاص داد. قزاقستان و ارمنستان به ترتیب با سهم ۱۱.۲ درصدی و ۸.۹ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم تجارت با ایران قرار گرفتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا