کد خبر: 06020023740
اخبار شرکت ها

در واحد انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی صورت گرفت: طراحی، تأمین، نصب و راه‌اندازی سیستم پاشش آب بر روی پایل‌های کنسانتره و گندله

مدیر اجرای پروژه‌های نواحی آهن‌سازی و فولادسازی از اجرای موفقیت‌آمیز طراحی، تأمین، نصب، تست و راه‌اندازی سیستم پاشش آب بر روی پایل‌های کنسانتره و گندله پارک‌های انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل موارد ایمنی خبر داد.

رضا خادم کیمیائی، اجرای این پروژه را در راستای توجه به ملاحظات زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه بیان کرد و افزود: اجرای این پروژه کاهش حداکثری گردوغبار ناشی از مواد اولیه انباشت‌شده و جلوگیری از پراکنش مواد در هنگام وزش باد در پارک‌های انباشت و برداشت را در پی دارد.

وی در ادامه به نکات مهم این پروژه شامل امکان مانیتورینگ و کنترل پاشش آب در ۲۷ زون مستقل، امکان شناسایی محل نشتی بر روی خطوط پایپینگ و در نتیجه کاهش قابل‌توجه مصرف آب اشاره کرد.

محمد حسنی، رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی نیز در خصوص این پروژه افزود: با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پمپ‌خانه موجود، خطوط جدید به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر در طول مسیر پایل‌های موجود ایجاد و با استفاده از رینگ بسته نسبت به تأمین آب موردنیاز پروژه اقدام شد.

تعداد نازل‌های استفاده‌شده در این پروژه ۲۵۰ عدد در نظر گرفته شد که قابلیت توزیع یکنواخت آب را در طول مسیر پرتاب خود دارد و با فشار ایجادشده در رینگ آب تغذیه‌کننده آن‌ها، سطوح پایل‌های مذکور، منطقه‌ای به وسعت حدود ۱۶۰ هزار مترمربع را تا حدود ۹۰ درصد پوشش می‌دهد.

در ادامه، حمید بزاز رئیس واحد مواد خام ناحیه آهن‌سازی نیز مزایای اجرای طرح جدید را نسبت به طرح قبلی همپوشانی مناسب پاشش آب، بهبود مسیرهای دسترسی، عمر لوله‌ها و… معرفی کرد و افزود: انجام این پروژه با توجه به اولویت‌دار بودن انباشت حداکثری مواد اولیه در پایل‌ها، به‌دلیل نیاز فولاد مبارکه از یک طرف و عدم دسترسی کامل پیمانکار به مسیرهای موردنیاز جهت حفاری و اجرای لوله‌های دفنی از طرف دیگر، با دشواری‌های زیادی همراه بود که با همکاری و مشارکت مناسب مجموعه توسعه و بهره‌برداری، این مهم به‌خوبی انجام شد و پروژه پس از رفع عیب و برگزاری آموزش‌های لازم تحویل بهره‌بردار گردید.

مدیریت اجرای پروژه‌های نواحی آهن‌سازی و فولادسازی در پایان از زحمات پرسنل واحد اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، دستگاه نظارت، مدیریت و پرسنل بهره‌برداری ناحیه آهن‌سازی و کلیه همکارانی که در برنامه‌ریزی، اجرا و راه‌اندازی این پروژه مشارکت داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا