کد خبر: 02120070645
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

دستور رئیس جمهوری در مورد پرداخت عیدی بازنشستگان

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاستِ رئیس‌جمهوری، درباره پرداخت عیدی بازنشستگان صحبت شد.

بر این اساس موضوع تامین و پرداخت عیدی بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

رئیسی به دولت توصیه کرد: همه سیاست‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ به گونه‌ای باشند تا علاوه بر ثبات، سبب رونق سرمایه گذاری، تولید، کار آفرینی و اشتغال شود.

عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن واریز نشد

روز یکشنبه (اول اسفند) باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی از پرداخت نشدن عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن منتشر کرد که در آن آمده بود: «زمان پرداخت عیدی بازنشستگان همچنان نامعلوم است و با وجود این که قرار بود در بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر عیدی باشند.

۲۴ بهمن میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال بازنشستگان مشخص شد براساس آنچه اعلام شد، کارکنان دولت و بازنشسته‌ها حداقل یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان عیدی می‌گیرند. اگر متاهل باشند حداقل عیدی دو میلیون و اگر فرزندی داشته باشند نیز به ازای هر یک از فرزندان خود  ١۵٠هزار تومان دریافت خواهند کرد.

بنابر اعلام معاون اول رئیس جمهوری مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی و یک فرزند به مبلغ عیدی اضافه می‌شود اما حق عائله‎مندی صرفا برای کارمندان است و به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد.

زمان قطعی پرداخت عیدی بازنشستگان همچنان نامعلوم است و با وجود این که قرار بر این بود این پاداش در بهمن واریز شود این اتفاق نیفتاد و بازنشستگان باید در اسفند منتظر عیدی یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومانی امسال باشند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا