کد خبر: 050802141537
آسیب اجتماعیاقتصادجامعه و فرهنگروزنامه

دشمن بیدار است، نگران باشید

داود شریعت زاده – روزنامه نگار

خیلی بحث داغ بود. از برکت شرایط امروز ایران – که از سویی مسوولان از گذشته، شانه های ورزیده ای برای به دوش کشیدن بار اصلاح و بهبود شرایط روز کشور اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تربیت نکرده اند، مسبب اوضاع کنونی است.

از سویی دیگر، مسایل منطقه ای و تنگناهای مخصوصا اقتصادی داخلی همچنین محدودیت های مالی و تجاری است که دولت های غربی به رهبری آمریکا بر وضع بغرنج فعلی تحمیل کرده اند – در حال حاضر می توانیم بگوییم که هر کدوم از ما یک کارشناس خبره در امور سیاسی شدیم، در بین خود گفتگو می کنیم، هر کدام نظری می دهیم و بعضا راهکارهایی هم داریم.

به تازگی هم در قامت اقتصادی ها اعلام نظر می کنیم، البته این وضعیت اپیدمی سواد سیاسی واقتصادی، دو وجهی است، خوب، بد، خوب است چون نشان میدهد تحولاتی در حال شکل گیری است، خوب نیست چون اساسا فکر یک ملت رشد یافته با شاخص های موفقیت، تا این حد نیازی به درگیری با مسایل گوناگون ندارد، که البته احوال ما ناگفته پیداست.

القصه که وضعیت عادی نیست و اگر مدعی پرچمداری جهان اسلام هستیم، وضعیت کنونی با مقررات اسلام واقعی در اداره جامعه به شدت مغایرت دارد. چرا؟ چون اساس کار در اسلام باید بر رعایت حقوق عامه باشد، اصل مساوات رعایت شود، خاص و عام جامعه رابطه رییس و مرئوس پیدا نکنند و مودت نمود پیدا کند. متاسفم که می گویم اما در خیلی از امور دچار افتراق و جداشدگی شده ایم که دوغاب عملگرایی و صداقت علاج آن است. دهه ها وقت داشتیم اما هیچ…و اینجاست که خدعه ی دشمن کار می کند.

از تمام راه های ارتباطی به مردمت می گویند:《تو اصلاواساسا یک نظام ایدئولوژیک داری که به دنبال عمق استراتژی خود برای بسط ایدئولوژی خود است! یک سیستمی که ادای دموکراسی و مردمسالاری را درمیاورد و کسانی، به اراده ی تو، بر تو حاکمند که تو را دور می زنند! 》در این بین کسانی می گویند تقصیر آمریکاست! کسانی می گویند آمریکا هم مقصر است اما مسایل ما چندوجهی است.

عده ای از عدم اعتقاد مسوولان به خدمت صادق می گویند، کسانی ایراد را از قانون اساسی می دانند، عده ای هم نان وماست خود را می خورند، در این میان که ذهن آماج حملات ویروس های خبری داخل و خارج است به دنبال تولید پادتنی برای آن می گردد، اما خود را می بیند هیچ…، همسایه هیچ…، او را می بیند بالانشین و همسایگانش بالاتر، اما دریغ که شرط برقراری این سفره، بالا و پایین نداشتن سفره بوده است. به داخل نگاه می کند هیچ…، غیر از نفت و پولش… و این طناز هم حالا، هیچ. بیرون را می بیند و باز هیچ، دقیقا همینجاست که حربه ی دشمن عمل می کند و دیگر هیچ. دشمن بیدار است، نگران باشید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا