کد خبر: 04020023415
بازرگانیتولید و بازرگانی

دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مسکو تأسیس شد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی ایران و روسیه گفت: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مسکو تأسیس شد.

به گزارش تسنیم از رشت، هادی تیزهوش تابان صبح امروز در دیدار با رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در مسکو با اشاره به توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا اظهار داشت: روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه با تقویت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گسترش می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به ضرورت عرضه کالاهای ایرانی در سرای تجاری ایرانیان اشاره و بیان کرد: مقرر شد طرف ایرانی واحدی را در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان برای عرضه کالاهای ایرانی به شکل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اختصاص دهد.

تیزهوش تابان با اعلام اینکه از شرکت‌های بزرگ ایرانی با اولویت پتروشیمی برای فعالیت‌های اقتصادی و حضور در آستراخان دعوت به‌عمل می‌آید خاطرنشان کرد: در راستای سرعت‌بخشی به حمل کالاهای فسادپذیر باید برای تقویت پرواز هواپیماهای کارگو در مسیر تهران و مسکو حمایت‌های لازم به عمل آید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: پیوستن ‌به جمع کشورهای عضو معاهده گمرکی اوراسیا ‌فرصت مهمی برای توسعه صادرات است

توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای عضو اوراسیا منوط به حذف قوانین مزاحم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت تدوین نقشه‌راهی برای تقویت روابط تصریح کرد: برای تقویت و تحکیم روابط‌مان باید نقشه راه تدوین کنیم البته امروز دفتری برای ایجاد نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تحویل خواهیم گرفت.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و هیئت همراه بعد از ۱۴ ماه به مسکو اظهار داشت: پاندمی کرونا ویروس باعث قطع ملاقات‌های ما شده بود و امیدوارم که این ملاقات‌ها تدوام یابد.

عابدینوف با یادآوری نوزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر ICBC گفت: این اجلاس در اسفندماه سال گذشته به‌صورت ویدئو کنفرانس با محوریت اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با کیفیت عالی برگزار شد و امیدوارم بیستمین اجلاس نیز در مرداد ماه امسال در مسکو و در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر برگزار شود.

وی از سفر هیئت همراه به ایران، بازدید از استان‌های گیلان و مازندران و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در تهران خبر داد و بیان داشت: برای توزیع کالاهای ایرانی از طریق شبکه‌های زنجیره‌ای در روسیه می‌توانیم به طرف ایرانی مساعدت لازم را به‌عمل آوریم.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو با اشاره به مشکلات مسیر ارسال کالا بین این دو کشور خاطرنشان کرد: مسیر کنونی ارسال کالا بین دو کشور با مشکلاتی روبه‌رو است که نیازمند مسیرهای جایگزین است.

به گزارش تسنیم، در پایان این دیدار، عابدینوف رییس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو یک دفتر کار مجهز و آماده را جهت تأسیس نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تحویل طرف ایرانی داد.

لازم به ذکر است که در تابستان سال‌ گذشته یک دفترکار در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان از سوی طرف ایرانی به شورای تجاری روسیه و ایران جهت‌ فعالیت‌های تجاری‌ واگذار شده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا