کد خبر: 21109911782
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دنیای آدم‌آهنی‌ها خیلی هم بد نیست (طنز)

راضیه حسینی

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: «نباید در برابر دشمنان خود ساده‌اندیشی کنیم و این فرصت را در اختیار آنها بگذاریم؛ اطلاعات بسیاری به دست آمده مبنی بر اینکه در برخی از واکسن‌ها اقدام به تزریق چیپ الکترونیکی می‌کنند و جی پی اسی را در بدن ما کار می‌گذارند تا به واسطه این واکسن کلیه واکنش‌ها و حرکات ما را تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم‌هایی آهنی خواهیم شد که کنترل‌مان در دست دیگران است.»

یادش به‌خیر آدم‌آهنی یک زمانی جزو اسباب‌بازی‌های لوکس و باکلاس به حساب می‌آمد. از این‌ها که مدام می‌گفت:«فایر… فایر» و بعد صدای تیراندازی از خودش درمی‌آورد.

البته قابلیت‌های دیگری هم داشت. مثلاً از قسمت کمر دو سه بار دور خودش می‌چرخید یا چشم‌هایش رنگی می‌شد. اوج هنرش هم راه رفتن بود که البته همیشه خدا پایش به لبه فرش یا چارچوب در، گیر می‌کرد و همین‌طور فایر فایرگویان افقی می‌شد.

تصور من از آدم‌آهنی همین است؛ یعنی ممکن است روزی ما شبیه همین آدم‌آهنی شویم و مثلاً برای رفتن به آشپزخانه پنجاه بار بیفتیم و بلند شویم؟ یا از چشمان‌مان نور بیرون بزند و هی دور خودمان بچرخیم؟

بعضی از افراد واقعاً برای اجنبی‌ها مهم هستند و به دست آوردن کنترل آنها یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید. ولی مثلاً به دست آوردن کنترل یک فرد بیکار که صبح تا شب سرش توی گوشی است چه فایده‌ای دارد؟ این بنده خدا از همان آدم آهنی قدیمی خودمان هم کم‌تر تحرک دارد و اگر نیاز به قضای حاجت نداشت ممکن بود خدای ناکرده مبتلا به زخم بستر شود.

تصور دنیای آدم‌آهنی‌ها خیلی سورئال و عجیب است. فکر کنید همه در حال حرکت به مقصدی نامعلوم هستند، نگاه‌شان به سمت مستقیم است، اصلاً کاری به کار هم ندارند، شب به شب خودشان را به شارژ می‌زنند و اصلاً نیازی به غذا ندارند. این یعنی دیگر نگران گرانی مرغ و تخم‌مرغ نیستند و اصلاً برای‌شان مهم نیست روغن قحط آمده و برنج کیلویی چند است. کفش و کلاه نمی‌خواهند. لوازم منزل و امکانات خانه هم نمی‌خواهند.

همین که در چندمتر جا با یک پریز برق باشند کافی است. راحت و آسوده  شارژ می‌شوند و فردا دنیا را مثل دیروز و پریروز می‌بینند، غصه اجاره خانه، شهریه بچه‌ها و قسط ماشین را هم ندارند.

هرچند هنوز نمی‌دانیم دنیای آدم‌آهنی‌ها هم لاکچری و معمولی دارد یا نه؟

مثلاً بعضی‌ها‌ قابلیت پرواز و دید در شب دارند و برخی فقط می‌توانند چهار تا فایر بگویند و تا چهار قدم جلوتر را بیشتر نمی‌بینند.

اگر برخی مسئولین و فعالین سیاسی آدم‌آهنی شوند چه می‌شود؟

آن‌وقت شاید بعد از گفتن چنین جملاتی کلاً فایر بگیرند و ذوب شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا