کد خبر: 31020183339
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دود از کنده بلند می‌شود یا کله؟ (طنز)

مشوق جدید دولت برای فرزندآوری بازنشستگان!

راضیه حسینی

در صورت ثبت تاریخ ازدواج و تولد فرزند در سال ۱۴۰۱ حق عائله‌مندی دو برابر می‌شود.

بد نیست بدانید، برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، امتیاز ۱۲۱۵ برای عائله‌مندی و امتیاز ۳۱۵ برای حق اولاد تعیین شده است.

براین اساس، مبلغ عائله مندی برای این افراد ۴۰۷هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز ۱۰۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد.

بابابزرگ مامان‌بزرگ‌های عزیز، دیگر لذت بردن از نوه و مغز پسته بس است. بشتابید تا از حق عائله‌مندی هنگفت پیش رو جا نمانید.

می‌دانید دو برابر ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان چقدر می‌شود؟ می‌توانید آینده فرزند جدیدتان را تأمین کنید. با کمی مدیریت منابع مالی، می‌توانید تا دامادی  یا عروسی او  پس‌انداز داشته باشید.

اصلاً بیایید از اول حساب کنیم. اگر همه چیز خوب پیش رفت و فرزند جدیدی متولد شد، با این پول می‌توانید به راحتی برایش پوشک، که نه، ولی پارچه کهنه بخرید. به راحتی شیرخشک، که نه، شیر گاو هم نه، ولی نگران نباشید، هنوز آب هست، هرچند کم. خیال‌تان راحت باشد که بچه از تشنگی هلاک نمی‌شود.

 می‌توانید امیدوار باشید پاقدم نورسیده کارساز باشد و بالاخره بعد از سال‌ها حداقل حقوق بازنشستگی به چهار میلیون تومان برسد. (پنج میلیون پیشکش) اگر این‌طور بشود که دیگر هیچ غمی ندارید. با حقوق بالا! و حق عائله‌مندی بالاتر، می‌توانید یک زندگی مرفه و شاد داشته باشید.

فقط حواس‌تان باشد هیچ‌وقت به فرزند احتمالی جدید نگویید علت آمدنش به این دنیا چه بود. چون بعد از این‌که به مدرسه رفت و حساب و کتاب یاد گرفت ممکن است نظرش نسبت به شما خیلی عوض شود. می‌توانید به همه بگویید فقط برای افزایش جمعیت و شادی بیشتر خانواده بچه‌دار شدید.

می‌خواستید نوه‌های‌تان هم‌بازی داشته باشند و بچه‌های‌تان یک خواهر یا برادر بیشتر. خودتان هم الگویی شوید برای جوان‌های نادانی که هنوز بچه‌دار نشده‌اند و همه‌اش بی‌خودی نگران گرانی‌ها هستند.

به همه بگویید «این طرح نشان داد باز هم دود از کنده بلند می‌شود»

 البته گاهی هم از کله.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا