کد خبر: 010302127943
جهانروزنامه

دولت بایدن می گوید: تغییرات آب و هوایی باعث مشکلات اقتصادی جدی شده است

دولت بایدن در گزارش سالانه ای که این هفته منتشر شد، گفت: تغییرات آب و هوایی مشکلات اقتصادی بزرگی را در ایالات متحده بوجود اورده است.

اقتصاددانان دولت نوشتند این فرضیات مبنی بر اینکه کشورهای با درآمد بالاتر مانند ایالات متحده می توانند خطرات مرتبط با گرمایش جهانی را با خیال راحت پشت سر بگذارند، و اینکه این خطرات کاملا مشخص خواهند بود،نادرست است.

شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید در گزارش خود نوشت: «طیف وسیعی از خطرات» در حال حاضر بر «رفاه جوامع آمریکایی» ، بویژه محله های کم درآمد و اقلیت. تأثیر گذاشته است. این گزارش هشدار می‌دهدگرما، سیل، آتش‌سوزی‌ها و بیماریهایی که از حیوانات به انسان سرایت می‌کنند، سلامت عمومی و سیستم‌های مراقبت‌ های بهداشتی را تهدید می‌کنند.

زیرساخت‌های تریلیون دلاری مانند پل‌ها، جاده‌ها و مهم‌تر از همه خانه‌ها در معرض سیل هستند و مشکلات بزرگی را برای صنعت بیمه آمریکا و وام‌دهندگان وام مسکن فدرال ایجاد می‌کنند.

از طرفی هزینه واکنش به بلایایی مانند طوفان و خشکسالی که در چند سال اخیر به صدها میلیارد دلار رسیده است، بر دولتهای محلی و ایالتی و همچنین دولت فدرال فشار وارد میکند.

این خطرات اقتصادی و هزینه‌های نابرابر آنها، دولت را ملزم می‌کند تا نحوه خرج کردن وجوه دولتی، از فدرال گرفته تا سطح محلی را مجددا ارزیابی کند.

گزارش اقتصادی رئیس‌جمهور نه یک برنامه الزام‌آورست و نه حاوی پیشنهادات سیاستی مشخص.بلکه به این نکته اشاره می‌کند که رئیس‌ جمهور و کادر اقتصادی او درباره بزرگ‌ترین مسائل روز چگونه فکر می‌کنند.

اما با این وجود این گزارش سند مهمی است -که سرنخ‌هایی در مورد ویژگی قوانینی که ،رئیس‌جمهور بایدن، احتمالاً تلاش می‌کند حزبش را به سمت نوشتن و تصویب آن در طول سال ۲۰۲۳ سوق دهد و اقدامات اجرایی که ممکن است انجام دهد را ارائه می‌کند. و هشدار جدی دیگری در مورد مسیر خطرناکی که تغییرات آب و هوایی کشور را به سمت آن سوق می دهد ارائه می دهد.

این گزارش اقتصادی همزمان با انتشار گزارش مهم سازمان ملل متحد منتشر شد که در آن آمده بود جهان در معرض خطر نابودی جدی اهداف اقلیمی و محکوم کردن نسل های آینده به آسیب های جبران ناپذیرقرار دارد.

راب مور تحلیلگر ارشد در شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) به Grist گفت: این گزارش، تصویری واضح از چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم و اقداماتی که دولت فدرال می‌ تواند انجام دهد، در صورتیکه بخواهیم با تأثیرات تغییرات آب و هوایی که در حال حاضر اجتناب‌ناپذیر است دست و پنجه نرم کنیم،را ترسیم می ‌کند.بدون مداخله برخی از برنامه‌هایی که اقتصاد آمریکا را به خطر می‌اندازند، با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.

بعنوان مثال، این گزارش توصیه میکند که دولت به اصلاح برنامه ملی بیمه سیل ادامه دهد،سیستم بیمه سیل که توسط آژانس مدیریت اضطراری فدرال اداره می شود برای مدت طولانی برای توسعه جدید در مناطق سیل زده یارانه پرداخت میکندکه تمام خطرات را برای مالکان خانه هایی که می‌خواستند درآن مناطق زندگی کنند از بین می برد.

در این گزارش آمده است که این برنامه «در معرض خطر ورشکستگی مالی قرار دارد.قوانین بهتر در خصوص افشای خطرات ناشی از سیل به جلوگیری از این سرمایه گذاری های پرخطر کمک می کند، اما بسیاری از ایالت ها به فروشندگان اجازه میدهند تا خریداران را در بی‌خبری نگه دارند.این گزارش توصیه میکندکه دولت فدرال به ایالتها فشار وارد کند تا شفافیت و انعطاف پذیری آب و هوا را بطور کلی، بویژه در رابطه با سیل. افزایش دهند.

درحال حاضر صدها میلیارد دلار از طریق قانون زیرساختهای دو حزبی که کنگره در سال ۲۰۲۱ تصویب کرد، به ایالت ها سرازیر شده است.

این گزارش پیشنهاد می کند که برخی از این بودجه ها و بودجه های فدرال آینده، مشروط به اتخاذ تدابیر مقابله با تغییرات آب و هوایی و و تصویب قوانین افشای خطر سیل توسط ایالت‌ها باشد.

مور، از NRDC، این توصیه را بعنوان گامی ضروری در سازگاری کشور با اثرات بدتر تغییرات آب و هوایی اعلام کرد، اما خاطرنشان کرد که عملی کردن پیشنهادات گزارش به حمایت دولت نیاز دارد که با احساس فوریت بیشتری کار کند.او گفت اکنون، مشکل این است که اداره مدیریت اضطراری فدرال – و دولت – به سرعت این تغییرات را پیگیری کنند.

هدف این گزارش نیز نابرابری افسارگسیخته در ایالات متحده است که با تغییرات اب و هوایی تشدید یافته است. جمعیتهای کم درآمد، اقلیت و قبیله‌ای در برخی از آسیب پذیرترین املاک و مستغلات کشور به دلیل نژادپرستی، خطوط قرمز و مهاجرت اجباری بومیان آمریکا زندگی میکنند.

تغییر قوانین ایالتی و فدرال برای در نظر گرفتن خطرات اقلیمی و تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر املاک، کشاورزی و سایر بخش‌ها لزوماً منجر به افزایش قیمت در سراسر اقتصاد خواهد شد.نویسندگان نوشتند: «این می‌تواند برای جوامع کم‌درآمدی که قیمت ‌های بالاتر برایشان سنگین است، چالش‌هایی ایجاد کند.

این گزارش پیشنهاد می‌کند با ایجاد سیاست‌هایی که رشد درآمد و نبز «دسترسی به فرصت‌های ثروت‌سازی» را برای آن جوامع افزایش می‌دهد، از طریق ارسال آسیب‌پذیرترین «انتقالات مبالغ نقد» آمریکا، این بار را کاهش داد

مور گفت که پنجره فرصت برای بایدن برای ایجاد این تغییرات روبه پایان است. او گفت:«ما به تازگی از نیمه‌ی دور اول ریاست‌جمهوری گذشته‌ایم و این خطر واقعی وجود دارد که دولت برای تکمیل تغییراتی که همه می‌دانند لازم است، وقتش تمام شود.»

By Zoya Teirstein—Grist

۲۶ MAR 2023

FASTCOMPANY

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا