کد خبر: 04110066594
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دولت ز گهواره تا گور به فکر شماست (طنز)

راضیه حسینی

حذف بی‌ سر و صدای وام ازدواج از بودجه؟

 قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون تلفیق مجلس: «دولت وام ازدواج را در بودجه سال آینده حذف کرده است اگر سندی دارد که خلاف این است ارائه کند.

مجلس حتما ردیف بودجه‌ای برای این وام در سال آینده تدارک خواهد دید.»

حتماً باید می‌گفتید؟ شاید دولت می‌خواست زوج‌های جوان را سورپرایز کند. چرا این شگفتانه را خراب کردید؟ اصلاً شما از کجا می‌دانید دولت قرار است چه کار کند؟ شاید می‌خواهد این وام را یک گوشه پس‌انداز کند و برای روز مبادای زوج‌های جوان نگه دارد. شاید می‌خواهد وقتی بچه‌دار شدند، به عنوان جایزه مبلغ‌ش را دوبرابر کند و باز هم دست خودش برای روز مبادا نگه دارد. بعد دقیقاً وقتی نیاز به این پول دارند و می‌خواهند بچه‌های‌شان را سر و سامان بدهند به این مبلغ، یک وام دیگر اضافه کند و همه را یک‌جا، باز هم پیش خودش نگه دارد تا روز مبادا به دست این زوج، که دیگر جوان نیستند برساند.

 شاید این زن و شوهر روزهای زیادی بوده که فکر می‌کردند، الان دیگر همان روزمباداست و نیاز شدیدی به وام دارند، ولی دولت حواسش بود که بی‌خودی این پول خرج نشود. پس آن را نگه داشت و زوج جوان یک‌جوری، از عهده مشکل برآمدند. حالا شده با سه شیفت کار، نخوابیدن، نخوردن، نپوشیدن. مهم این است که زنده ماندند و ادامه دادند.

اما بالاخره یک روزی وقتش می‌رسد. شاید سال‌ها بعد، و وقتی زوج جوان، هشتاد و چند ساله شده‌اند، دولت تصمیم بگیرد سورپرایز را رو کند.

 درست است که به دست خودشان نرسید، ولی برای بازماندگان کارساز بود و می‌توانند با آن یک قبر دو طبقه تهیه کنند. اگر این پول را همان اول می‌دادند، در زندگی خرج می‌شد و حالا بازماندگان در به در دنبال پول برای خرید قبر بودند.

هیچ‌وقت به تصمیم‌های دولت شک نکنید. حتماً یک خیریتی در آن است که ما ازش بی‌خبریم. پس بدون توجه به جوسازی‌های بعضی‌ها، با خیال آسوده بروید ازدوج کنید و مطمئن باشید دولت ز گهواره تا گور به فکر شماست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا