کد خبر: 15080053256
روزنامهعصر انقراض (طنز)

دو بسته آدامس بخور حرص نخور (طنز)

راضیه حسینی

وزیر نفت: «در پایان آبان ماه ۷۰ لیتر بنزین(سهیمه ۶۰ لیتری به اضافه ۱۰ لیتر جبرانی) به کارت سوخت خودروهای شخصی واریز می‌شود.»

چرا این‌قدر ریخت و پاش می‌کنید؟ چه خبر است؟ می‌دانید ده لیتر بنزین سهمیه‌ای چقدر می‌شود؟ می‌دانید مردم با این پول چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ ما واقعاً راضی به زحمت شما مسئولان گرامی، آن‌هم در این حد و اندازه نبودیم. اجازه بدهید برای این‌که همه خوانندگان روشن شوند و پی به ارزش این مقدار بنزین ببرند کمی واضح‌تر توضیح دهیم:

پانزده هزار تومان، معادل دوبسته آدامس، کمتر از سه بسته چیپس که پر کردن نصف محتویاتش را باد برعهده داشته، پنج عدد بستنی عروسکی و هشت عدد تخم‌مرغ می‌شود.

کم است؟ اصلاً. اتفاقاً خیلی هم خوب و عالی است. حالا بیایید یک مسأله در حد نیمه اول ابتدایی حل کنیم:

راننده‌ خودروی سمند به پمپ بنزین رفت و متوجه شد باید بنزین سه هزار تومانی بزند. از آن‌جایی که خودروی او از انواع داخلی بوده و اصلاً مفهوم کم‌مصرفی برایش معنی نشده، مجبور ‌شد شصت لیتر بنزین بزند. اگر بنزین سهمیه‌ای، هزار و پانصد تومان باشد این راننده چقدر ضرر کرده است؟

جواب: این راننده نود هزار تومان ضرر کرده است.

البته فدای سر دولت هوشیار و هوشمند که به سرعت توانست این مشکل را حل کند و جلوی بیشتر شدن سود دولت، ببخشید ضرر مردم را بگیرد. ما واقعاً راضی به زحمت نبودیم در این شرایط و برهه حساس کنونی، معادل یک سوم یارانه، به ما سهمیه بنزین بدهید و شرمنده‌مان کنید.

 لطفاً اجازه بدهید این هدیه گران‌بها را از شما مسئولان گرامی قبول نکنیم و در عوض ده لیتر دیگر رویش بگذاریم و به خودتان برگردانیم. فقط به شرطی که از توان کوانتومی و مستعانی و غیره‌تان استفاده کنید و مراقب باشید تا دوباره هکرها به پمپ‌بنزین نزنند و سبب خیر، عذرخواهی می‌کنیم، شر نشوند.

ما هم قول می‌دهیم هیچ اعتراضی نکنیم و اصلاً دنبال برگشت بنزین رفته نباشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا