کد خبر: 31030187852
اخبار شرکت ها

دکتر حسینی: آمادگی داریم اصلاحات قانونی صندوق بازنشستگی فولاد در قالب لایحه تقدیم مجلس شود

عامریان: صندوق بازنشستگی فولاد در دولت سیزدهم متحول شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جریان بازدید از صندوق بازنشستگی فولاد با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت های تابعه صندوق دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، دکتر سید محمد حسینی در این دیدار با ابراز خرسندی از خدمات صندوق فولاد به بازنشستگان و با بیان اینکه اعتماد به مدیران جوان، انقلابی و جهادی موجب دستاوردهای خوبی در شش ماه اخیر در صندوق فولاد شده، به تبیین رویکردها و برنامه های دولت سیزدهم و به ویژه معاونت امور مجلس رئیس جمهور در تعامل نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی پرداخت.

حسینی با اشاره به آمادگی معاونت امور مجلس برای همکاری  با صندوق فولاد در زمینه تنظیم و تدوین مقررات حقوقی و قانونی تاکید کرد: معاونت پارلمانی ریاست جمهوری آماده همکاری با صندوق فولاد است تا در لایحه بودجه سال آینده، احکام بودجه ای متقن برای صندوق در نظر گرفته شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: معاونت همچنین آمادگی دارد با همکاری صندوق بازنشستگی فولاد،  اصلاحات قانونی مورد نظر صندوق در قالب لایحه به مجلس تقدیم شود.

حسینی در این دیدار افزود:دولت مردمی سیزدهم دولت کار و اقدام ‌و دولت صادق الوعد است و تلاش دارد تا با روحیه جهادی از یک سو خدمت به مردم را محور فعالیتهای خود کند و از دیگر سو با هرگونه رانت ، فساد و ویژه خواری مبارزه کند.

صندوق-بازنشستگی-فولاد2

حسین عامریان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به دکتر سید محمد حسینی و هیات همراه ایشان در خصوص معرفی و تاریخچه صندوق بازنشستگی فولاد، وظایف، ماموریت ها، نحوه انتقال صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین آمار ذی نفعان و مشارکین و به ویژه دستاوردهای صندوق در دولت انقلابی آیت الله رئیسی گزارش داد.

عامریان با تشریح وضعیت نابسامان صندوق بازنشستگی فولاد در آغاز فعالیت تیم مدیریتی جدید، شفافیت و مقابله با فساد، جوان گرایی مدیریتی و بکار گیری مدیران انقلابی، اصلاحیه همسان سازی، تکریم و ارتقای رفاه بازنشستگان، برنامه ریزی برای سودآور شدن شرکت های زیرمجموعه، پیگیری موضوعات کارگری، انضباط مالی، پیگیری پرونده های متعدد حقوقی، افتتاح و کلنگ زنی چند طرح توسعه ای، تعامل مطلوب با نمایندگان مجلس و … را از جمله مهم ترین اقدامات و دستاوردهای صندوق بازنشستگی فولاد در شش ماهه اخیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد در دولت سیزدهم متحول شده است افزود: صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت های تابعه با رویکردی جهادی برای تحقق برنامه های دولت سیزدهم عزم جدی دارند.

عامریان با اشاره به سفرهای استانی خود برای دیدار با بازنشستگان و بررسی وضعیت شرکت های تابعه گفت: در برخی استان ها مسایل حاد کارگری وجود داشت که با همدلی با شورای کارگری و جلساتی که برگزار شد این مسایل مرتفع شد.

وی افزود: تیم مدیریتی جدید صندوق اصلاح همسان سازی را در ظرف کمتر از ۳ ماه انجام داد. ضمن اینکه خدمات متعدد رفاهی به بازنشستگان از جمله سفرهای زیارتی و سیاحتی در دوره کنونی مشهود بوده است.

عامریان با اشاره به انتقادهای برخی بازنشستگان از بیمه درمان گفت: در قرارداد جدید تمام نواقص قراردادهای سالهای گذشته را برطرف و شرکت بیمه گر را مکلف به برطرف نمودن مشکلات موجود نموده ایم.

در ادامه جلسه دکتر ادیانی راد معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور نیز گفـت: تیم مدیریتی جوان صندوق کارهای بزرگی انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر در برنامه هفتم توسعه، صندوق فولاد ردیف بودجه مستقل داشته باشد.

در این جلسه، شیخان و حمیدیان مدیران عامل شرکت های دخانیات و سنگ آهن مرکزی نیز گزارشی از شرکت متبوع خود ارائه دادند.

گفتنی است در این جلسه خانی نوذری معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ساسان والی زاده مشاور فرهنگی و رسانه‌ای معاون پارلمانی رئیس جمهور و امیر فؤاد محسنی مدیرکل حوزه مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا