کد خبر: 040502133822
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

گام بلند شرکت چادرملو برای تامین خوراک پایدار در زنجیره فولاد

عصراقتصاد: شرکت چادرملو با انعقاد قرارداد بهره‌برداری از ذخیره سنگ آهن آنومالی ۱۰ در استان یزد به عنوان یکی از پتانسیل‌های قابل توجه سنگ آهن، گام مهمی در جهت تامین خوراک پایدار کارخانجات خود در زنجیره ارزش فولاد برداشت.

این ذخیره بر اساس برآورده های اولیه طرف قرارداد شرکت چادرملو ، دارای ۴۰ میلیون تن سنگ آهن با عیار ۴۴ درصد بوده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به پتانسیل منطقه با انجام اکتشافات آتی نتایج مناسبتری حاصل گردد.

گفتنی است شرکت چادرملو در سال ۱۴۰۱ با تولید ۱۱,۰۴۲,۲۶۶ تن کنسانتره  سنگ آهن در بین شرکت های تولیدکننده این محصول جایگاه نخست در کشور را کسب کرد و با تکیه بر افزایش تولید در انتهای زنجیره ارزش ایجاد شده در شرکت و افزایش بهره وری توانست علی رغم شرایط محدود کننده ای نظیر قطعی برق و گاز برای تولید کنندگان زنجیره فولاد کشور ، عملکرد قابل قبولی در حوزه تولید و سودآوری از خود نشان دهد .

اقدام  این شرکت برای مشارکت در معادن و پتانسیل های بزرگ سنگ آهن را می توان نشان از جهت گیری چادرملو به منظور پایدار نمودن خوراک سنگ آهن جهت مصرف در خطوط تولید و تضمین نمودن سودآوری طرح های توسعه خود دانست.

ایجاد شرکت اکتشافی با مالکیت صد درصدی و تجهیز این شرکت به دستگاه های حفاری به منظور تمرکز بر روی امر اکتشاف با اعمال نظر کامل بر روی عملکرد شرکت مزبور، از دیگر اقدامات این شرکت در دوره اخیر در این حوزه بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا