کد خبر: 170502134866
ادب و هنراقتصادجامعه و فرهنگدولتروزنامهسیاست

رئیس‌جمهوری: برجام و میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

عصراقتصاد: رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که «ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و در آن دست برتر داریم»، اظهار کرد که مسئله برجام را و معاهدات و قراردادها و میز گفت‌وگو را هیچوقت ترک نکردیم. سخن اصلی ما در این باب خنثی‌سازی تحریم‌هاست؛ ما با همه وجود به دنبال آن هستیم.

ولی به هیچ عنوان به این‌ها اعتماد نکرده و اعتماد نخواهیم داشت، این‌ها میثاق‌شکن هستند و بارها پیمان‌شکنی کرده‌اند. بارها در همین دوره دوساله دولت ما پیمان‌شکنی کرده‌اند.

سیدابراهیم رئیسی روزگذشته هم‌زمان با روز خبرنگار در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: جایگاه راوی و خبرنگار در روایات و فرهنگ دینی ما بسیار با اهمیت است و سوگند قرآن به قلم، سوگند به قلم‌هایی است که از آنها حقایق و معارف الهی و تلاش برای نجات و احقاق حقوق انسان تراوش می‌کند.

وی با اشاره به ابزارهای جدیدی که در لحظه اخبار را منتقل می‌کنند، افزود: همه این ابزارها برای جمع‌آوری و انتقال اخبار هستند، اما تولید خبر همچنان از سوی نیروی انسانی انجام می‌شود که ثقه و مورد اطمینان و اعتماد بودن او بسیار مهم و مؤثر است.

رئیس‌جمهوری خبرنگاران را نیروهای جبهه مقابله با جریان‌سازی خبری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمن برای عوض کردن جایگاه حق و باطل و غبارآلود کردن فضا توصیف و تصریح کرد: امروز جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن نیازمند دفاع رسانه‌ای و شناختی است و باید به دقت بررسی شود که دشمن کدام نقطه و مسئله را هدف قرار داده است.

رئیسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خردادماه و تأکید ایشان بر اهمیت تلاش برای تقویت ایمان و امید در جامعه گفت: دشمن همه توان و تلاش خود را به‌کار گرفته تا با اطلاع‌رسانی و تصویرسازی جهت‌دار ایمان مردم را تضعیف و امید آنها را به یأس تبدیل کند.

وی جایگاه اهالی رسانه را امیدآفرینی در مقابل یأس‌آفرینی دشمنان دانست و اظهار کرد: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران تقویت ایمان و امید جامعه است و دولت و خبرنگاران در این عرصه مأموریت مشترکی دارند، دولت در عرصه اقدام و عمل و خبرنگاران در عرصه تبیین و تنویر افکار عمومی به‌دنبال تقویت ایمان و امید جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان هستند.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: اهالی قلم و بیان پیشرفت‌ها و داشته‌های خودمان را ببینند، این‌گونه نباشد که در نگاه به وضع کشور بر مبنای منافع و رویکردهای حزبی و گروهی عمل کنیم. امروز همه باید فارغ از هر اندیشه و تفکر و جناحی منافع ملی را نقطه اشتراک خود بدانیم.

رئیسی آزادی قلم و بیان را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدان در صحنه، این آزادی‌های مشروع تضمین شده و دولت و همه دستگاه‌های حاکمیتی به آن پایبند هستند.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر کشور در دو سال گذشته به‌ویژه در رشد تولید، تجارت، تولید نفت، صادرات غیرنفتی، علم و فناوری و ابزار تولید، تصریح کرد: امروز باوجود همه تهدیدها و تحریم‌ها در بخش‌های مختلف شاهد رشد هستیم و اقدام‌های صورت‌گرفته به‌ویژه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و علم‌پایه موجب افتخار است و باید به آن بالید.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه همه اقدام‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته از جمله تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سبد جمهوری اسلامی ایران تعریف خواهد شد و ثمرات آن در زندگی مردم تأثیرگذار خواهد بود، افزود: نگاه مبتنی بر تأمین منافع ملی می‌تواند حلال مشکلات باشد.

رئیسی با تأکید بر استقبال دولت از نقدهای منصفانه، رسانه‌های روشنگر را زبان گویای دولت عنوان کرد و گفت: بنده از اولین روز شروع به‌کار این دولت همه پرونده‌های شکایات صورت گرفته از سوی دستگاه اجرایی را مختومه کرده و تا به امروز باوجود همه هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه دولت، از هیچ خبرنگار و رسانه‌ای شکایت نکرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که «ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و در آن دست برتر داریم»، گفت: مسئله برجام را و معاهدات و قراردادها و میز گفت‌وگو را هیچوقت ترک نکردیم. سخن متقن داریم و عزتمندانه کار را دنبال کردیم. سخن اصلی ما در این باب خنثی‌سازی تحریم‌هاست؛ ما با همه وجود به دنبال آن هستیم. ولی به هیچ عنوان به این‌ها اعتماد نکرده و اعتماد نخواهیم داشت، این‌ها میثاق‌شکن هستند و بارها پیمان‌شکنی کرده‌اند.  بارها در همین دوره دوساله دولت ما پیمان‌شکنی کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا