کد خبر: 061201122060
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

رئیس‌جمهوری: مساله دریاچه ارومیه دغدغه اصلی دولت است

رئیس‌جمهوری کشورمان با بیان اینکه دولت به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهد، تاکید کرد که موضوع دریاچه ارومیه، مساله و دغدغه اصلی دولت، مردم و دست اندرکاران نظام در حوزه محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه افزود: این طرح و این سامانه هم با نگاه ویژه و توجه ویژه دولت سیزدهم و اهتمام ویژه همه دست اندرکاران از جمله وزیر نیرو، دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه، قرارگاه سازندگی، مهندسان و کارگران ایرانی به سرانجام رسیده است.

او با اشاره به اینکه ‌این‌ طرح با پیگیری در همه بخش‌ها به نتیجه رسیده است، اضافه کرد: همت برای انجام کار خیلی مهم است که باید در کنار برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهیم، ادامه داد: این سامانه هم در همین راستا به اجرا در آمده و حاصل کار همه بخش‌ها است.

رئیسی تاکید کرد: البته این اطمینان را می‌دهیم که در مسیر احیای دریاچه ارومیه، کشاورزی و معیشت مردم مورد آسیب قرار نخواهد گرفت و حق مردم در جای خود محفوظ است.

او با بیان اینکه در همین منطقه در سال‌های گذشته شاهد برخی ناامنی ها بودیم که با مجاهدت مرحوم آیت الله حسنی و شهیدان به امنیت مطلوب امروز تبدیل شده است، گفت: این امر مهم در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری باید به نسل جوان تبیین شود.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: اکنون جهاد تبیین و روشنگری یک‌ وظیفه است و باید به نسل جوان گفته شود که در گذشته چه‌ وضعیتی بوده و چه ناامنی‌هایی داشته‌ایم.

رئیسی یادآور شد: تا این وحدت و ‌انسجام‌ وجود دارد، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان به نتیجه نمی‌رسد هر چند دشمن همیشه به دنبال تفرقه است ولی تا وقتی که روح برادری در جامعه وجود دارد، نمی‌تواند موفق شود.

او افزود: با اتحاد بین قوا و مسوولان و دولت و مجلس، پروژه‌های نیمه تمام حتما به سامان خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا