کد خبر: 07020180111
دولت

رئیس‌جمهور: امیدوارم دولت جدید عراق هرچه زودتر تشکیل شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس عراق هر چه سریع‌تر با تشکیل دولت به مشکلات عراق و گسترش روابط با ایران کمک کنند.

رئیس جمهور در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان عراق با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی دو ملت گفت: امیدوارم مجلس عراق با تصویب قوانین لازم مانع از شکل‌گیری عوامل تهدیدکننده امنیت همسایگان و برهم‌زننده ثبات منطقه شود.

 رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه اینجا هستیم تا بر لزوم استمرار و تقویت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور تاکید کنیم، گفت: اعضای هیات همراه بنده از نمایندگان اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف هستند و معنای حضور آنان ابراز علاقمندی همه عراقی‌ها برای تحکیم دوستی با ایران است.

محمد الحلبوسی گفت: هر دو کشور سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و باید با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر آینده‌ای متفاوت برای ملت‌های خود رقم بزنیم و من تلاش می‌کنم که ایران و عراق دوست دوران سختی و آرامش یکدیگر باشند.

رئیس مجلس نمایندگان عراق صبح امروز با استقبال علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وارد تهران شد و در جریان این سفر یک روزه با علاوه بر دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

محمد الحلبوسی نخستین بار در اسفند ۱۳۹۷ به ایران سفر کرده و امروز نیز برای دومین‌بار با مقامات عالی‌رتبه ایرانی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان عراق قرار بود در فروردین امسال به کشورمان سفر کند اما دفتر رسانه ای وی اعلام‌ کرد، سفر الحلبوسی به ایران به علت الزامات قانونی و پارلمانی دو طرف به تعویق افتاده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا