کد خبر: 10020180485
سلامت و رفاه

رئیس‌جمهور: بهبود شرایط کرونا باعث کاهش رعایت دستورالعمل‌ها نشود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: رعایت دستورالعمل‌های کرونایی همچنان در مدارس، مکان‌های عمومی و مراسم‌های دینی و ملی کاملا ضرورت دارد.

آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا پس از بیش از دو سال به زیر ۱۵ نفر کاهش یافته است که به گفته وزیر کشور نشان از مدیریت مطلوب این بیماری دارد.

در شبانه روز گذشته ۲۱ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را ثبت نکرده اند و ۹ استان فقط یک مورد، مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا داشته اند و فقط در استان آذربایجان غربی، ۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، ۵۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۹ نفر از آن‌ها بستری شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۸۳ نفر رسید و ۶ میلیون ۹۸۳ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

کنترل تردد مرز‌های شرقی، تکلیف وزارت کشور

رئیس جمهور همچنین در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا مسئولان مربوطه به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرز‌ها و به خصوص مرز‌های شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

پیش از این استاندار سیستان و بلوچستان از کنترل شدید روی مرزهای کشور خبر داده بود.

به گفته حسین مدرس خیابانی مرزهای رسمی این استان تحت کنترل است و در ورودی‌های رسمی مراقبت‌های لازم در بحث جلوگیری از ورود کرونا، مالاریا و سرخک انجام می‌شود.

بر این اساس هر سه روز یک بار از تمام کولبران پاکستانی و ایرانی تست رپید انجام و در صورت مثبت بودن، تست (PCR) انجام می‌شود.

تامین و کنترل قیمت‌ دارو با یک میلیارد دلار ارز تخصیص

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذ شده برای تداوم تامین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

فروردین امسال روابط عمومی بانک مرکزی خبر داد که در ادامه روند تخصیص ارز برای واردات دارو، امروز معادل یک میلیارد دلار به این امر اختصاص داد.

پیش از این بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز گفته بود که حدود ۳ میلیارد دلار برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

تصمیم ستاد ملی کرونا برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.

پیش از اعلام ستاد مقابله با کرونا محسن زهرایی، رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفته بود، اکنون کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی می‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت چهار ماه از دریافت نوبت سوم واکسن، تزریق کنند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تا امروز مجموعا ۶۴ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۵۶۷ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که  از این تعداد ۵۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۰۱ نفر دوز دوم واکسن، ۲۷ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۸۳ نفر دوز سوم واکسن را نیز تزریق کرده‌اند.

با احتساب این تعداد، مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۱۴۸ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۸۵۱ مورد رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا