کد خبر: 280502135814
اقتصاددولتروزنامهسیاست

رئیسی در اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت: برخی دستگاه‌ها در جهت مردمی‌سازی موفق نبودند

عصراقتصاد: رئیس جمهوری خطاب به دستگاه‌هایی که به هر دلیل در جهت مردمی سازی توفیقی نداشتند، گفت که حتماً با نگاه تحولی، طرحی نو دراندازند. زمان زیادی از دولت ما گذشته است و می‌شد در این مدت اقداماتی از سوی دستگاه‌ها در جهت مردمی سازی انجام می‌شد اما آن چنان که باید موفق نبودند لذا باید در این‌باره کار با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری در اولین اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای انقلاب دینی است و قرآن کریم برای تربیت انسان‌ها آمده است و هدف نهایی آن را اقامه قسط و عدل می‌داند.

رئیسی جمهوری تصریح کرد: تربیت انبیاء و آموزه‌های قرآنی برای آن است که مردم عدالت را اجرا کنند و انقلاب اسلامی ما هم انقلابی مردم پایه بوده است.

رئیسی اظهار کرد: انقلاب شکوهمند ما انقلابی بود که مردم با رهبری امام آن را به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در دفاع از انقلاب تاکید کرد: نیروهای مسلح تلاش بسیاری کردند تا در جبهه حق، نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود.

رییسی جمهوری گفت: نیروهای سپاه و ارتش در کنار نیروهای مردمی بودند که در دفاع مقدس نقش محوری داشتند. آنچه که قوت قلب نیروهای مسلح در میدان نبرد بود حضور نیروهای مردمی بسیج در جنگ بود.

وی ادامه داد: آنجایی که به مردم نقش داده شده است، در حوزه‌های مختلف موفق بوده‌ایم و آنجا که نقش داده نشده است آنجا ما دچار مشکل شده‌ایم.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت نقش مردم در جامعه اذعان داشت: امروز با حضور مردم در بخش‌های مختلف هیچ مشکلی وجود ندارد و حضور مخالفین و معاندین و توطئه‌های آنان توسط گزارش‌های مردمی کشف و خنثی می‌شود.

وی تاکید کرد: دیروز بزرگان انقلاب فرمودند ارتش ۲۰ میلیونی و امروز این عدد افزایش یافته است. چون مردم خود گزارش می‌دهند و حتی در ادارات نیز در کنار نیروهای نظارتی و حراستی، با فسادها مبارزه می‌کنند.

حجت الاسلام رییسی بیان کرد: طرح حضور مردم در سلامت و امنیت بسیار مهم است و درست است که ما در هر حوزه‌ای از جمله در بخش سلامت نیرو داریم اما نقش و حضور مردم در ارتقا سلامت جامعه بسیار جدی است.

رییس جمهوری با اشاره نقش مردم در دوران فراگیری ویروس کرونا، گفت: در زمان کرونا کمک‌های مومنانه مردمی با هدایت رهبری صورت می‌گرفت به گونه‌ای که مساجد و تکایا برای کمک‌های مومنانه فعال بودند و حتی به کسانی که در کسب و کارهای خود مشکل داشتند کمک‌های بزرگ مردمی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به جذب نیروهای متخصص مردمی در نهادها و ادارات به عنوان مشاور تصریح کرد: تمام شوراهای اداری در سراسر کشور لازم است از جمع‌های نخبگانی بهره ببرند. لازم است از پیشکسوتان، استادان دانشگاه و مردم بهره کافی را ببرند و از آنها کمک بگیرید.

رییس جمهوری با اشاره به نقش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در قانون اساسی گفت: اقتصاد دولتی، بخش خصوصی و تعاونی در قانون اساسی به عنوان سه بخش اصلی اقتصادی کشور آورده شده است و باید دولت و تصدیگری خود را کاهش داده و به جنبه‌های نظارتی خود بیفزاید.

وی تأکید کرد: تولید، توزیع، صادرات و واردات می‌تواند به دست مردم انجام گیرد. مردم آمادگی دارند در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: در زمینه مسائل اجتماعی و آسیب‌های این حوزه از جمله در طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، مفاسد اجتماعی و اخلاقی با نقش‌آفرینی مردم می‌توانیم شاهد جدی کاهش این آسیب‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مردم پایه تحول و رشد و شکوفایی در کشور هستند، اظهار کرد: به همه دستگاه‌ها توصیه می‌کنم در جهت مردمی کردن دستگاه خودشان حرکت تحولی داشته باشند. اگر نیرویی تحول خواه نیست حتماً این نیرو را از جلوی پای نیروهای تحول خواه کنار بزنید تا تحول در دستگاه‌ها اتفاق افتد.

وی خطاب به دستگاه‌هایی که به هر دلیل در جهت مردمی سازی توفیقی نداشتند، گفت: حتماً با نگاه تحولی، طرحی نو دراندازند. زمان زیادی از دولت ما گذشته است و می‌شد در این مدت اقداماتی از سوی دستگاه‌ها در جهت مردمی سازی انجام می‌شد اما آن چنان که باید موفق نبودند لذا باید در این‌باره کار با جدیت دنبال شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا