کد خبر: 25040191599
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

رئیسی: هرکس با نگاه تحول‌گرایانه دولت سازگاری ندارد، کنار برود

رئیس‌جمهوری تاکید کرد که در همه استان‌ها باید استفاده از نیروهای انقلابی و کارآمد در دستور کار قرار گیرد و هر کسی با نگاه تحول‌گرایانه در ساختار اداره کشور سازگاری ندارد، کنار گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمانشاه، با تأکید بر اینکه علم باید در کنار صنعت و کشاورزی قرار گیرد، گفت: اگر علم کنار ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان کرمانشاه قرار گیرد، وضعیت کشاورزی کرمانشاه تغییر خواهد کرد.

او بر ضرورت بهره‌گیری صحیح از ظرفیت نخبگان در کشور تاکید کرد و گفت: ارتباط بین دولت با جامعه و نخبگان باید دائمی و مستمر باشد.

رئیس‌جمهوری همچنین در نشست با فعالان اقتصادی استان خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به‌موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

رئیسی متذکر شد: رشد اقتصادی در گروی مهار تورم است. اگر تورم مهار شود، با افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

او با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور اضافه کرد: اعتماد به نفس، توجه به داشته‌های کشور و نیروی خلاق کارآمد، زمینه‌های خوبی برای رشد اقتصادی کشور در راستای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری هستند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام کرده است. کشاورزی قراردادی در دستور کار دولت است و این کار به‌نوعی فراهم آوردن امکان پیش‌بینی تولید برای کشاورز است که مورد حمایت جدی دولت قرار دارد. تضمین خرید محصول در این طرح سبب آرامش کشاورز می‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه استان کرمانشاه تأکید کرد و این موضوع را از محورهای اقدامات دولت دانست.

او محور اشتغال در کرمانشاه را کشاورزی، دامداری و صنایع برشمرد و افزود: باید برای راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل تلاش شود. دولت مردمی به‌دنبال کلنگ‌زنی طرح‌های جدید نیست، بلکه تلاش می‌کنیم مشکل واحدها و طرح‌های معطل حل شود و به چرخه تولید بازگردند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه توجه به دو حوزه پتروپالایشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، گفت: کار دانش‌بنیان یعنی دانایی به توانایی تبدیل شود و این موضوع با جدیت در عرصه فعالیت پتروپالایشگاه‌ها دنبال می‌شود.

رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت ساماندهی موضوع کولبری، گفت: راه‌حل این مشکل فعال کردن بازارچه‌های مرزی است. مرزهای ما فرصت‌های ما هستند و باید از آنها نهایت استفاده را بکنیم، یکی از فرصت‌ها تبدیل مرز به محل تبادلات تجاری است.

او بومی‌گزینی و استفاده از چهره‌های کارآمد استانی را از اولویت‌های دولت دانست و خاطرنشان کرد: مسئله بیکاری کرمانشاه بسیار نگران‌کننده است و رفع این مشکل حق مردم و وظیفه دولت است. بخش خصوصی نیز در این زمینه وارد شود و هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد. در کشور مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا