کد خبر: 0410999389
اخبار شرکت ها

رئیس‌جمهور، فاز دوم پتروشیمی ایلام را افتتاح کرد/ روحانی: مردم ایلام حق‌ بزرگی بر گردن ما دارند

ربیعی: ۹۰ درصد کارکنان پتروشیمی ایلام، بومی هستند/ ۷۱ درصد تجهیزات پتروشیمی ایلام، ساخت داخل است

با دستور رییس جمهور فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل طرح‌های الفین و گوگردزدایی با ظرفیت ۷۶۵ هزار تن تولید سالانه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم افتتاحیه این فاز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تاکید کرد: مردم ایلام حق بزرگی بر گردن ما دارند، در جنگ ایستادگی کردند و در این سال‌ها خدمتگزار زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند، بنابراین هر کاری برای این مردم عزیز بکنیم، کار کوچکی برای مردمی بسیار بزرگ است.

وی با تشکر از زحمات همه کسانی که این واحد بزرگ به مرحله بهره‌برداری رساندند، گفت: امروز بخشی از قدرت ایران را مشاهده می‌کنیم، این ملت بزرگ در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه صنعت کاری کردند که کسی نمی‌تواند نسبت به این ملت حرفی بزند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: قدرت ملی ما تحت تاثیر توطئه‌های دیگران قرار نمی‌گیرد، امروز بخشی از این قدرت را در غرب کشور می‌بینیم با افتتاح این طرح‌ها در ایلام، همدان و ارومیه، هفته‌های پیش با افتتاح راه‌آهن در شرق کشور و همچنین طرح‌های دیگر، قدرت ملی ما در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد.

در ابتدای این مراسم، وزیر نفت با اشاره به مسیر طی شده در جهش اول و دوم پتروشیمی گفت: امروز فاز دوم پتروشیمی ایلام که فاز اول آن در سال ۹۳ توسط جنابعالی افتتاح شد، با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیون یورو توسط هلدینگ خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس بیژن زنگنه تصریح کرد: این اولین طرح الفین غرب کشور است و با بهره‌برداری از طرح‌های امروز و همچنین طرح‌های در دست انجام از جمله واحد پلی پروپیلن در پتروشیمی ایلام که ۵۲ درصد پیشرفت دارد، شاهد جهش تولید و‌جشن شکوفایی در غرب کشور هستیم. این طرح‌ها، طرح‌های مولد هستند و بیش از پنج میلیارد دلار سالانه درآمد برای کشور خواهند داشت.

همچنین در این مراسم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارائه توضیحاتی درباره فاز دوم پتروشیمی ایلام پرداخت.

مهندس جعفر‌ ربیعی، اظهار داشت:خدا را شاکریم که در آستانه هشتم دی، روز بزرگداشت صنعت پتروشیمی شاهد بهره‌برداری از دو طرح دیگر از مجموعه طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هستیم، دو واحد پتروشیمی ایلام و طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه.

وی ادامه داد: این نوید را هم بدهم که انشالله در روزهای آینده از مجموعه طرح‌های پتروشیمی خلیج‌فارس مگاپروژه بیدبلند خلیج فارس به دست رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: افتتاح این طرح‌ها موجب شد بعد از تولید پلی اتیلن از اتیلن از خط غرب در فاز اول حالا زنجیره پتروشیمی ایلام را کامل کنیم.

پتروشیمی ایلام 2

وی ادامه داد:همه عملیات نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این فاز بدون حضور کارشناسان خارجی و توسط همکارانم در پتروشیمی ایلام انجام شده و ۷۱ درصد از تجهیزاتی که در فاز دوم پتروشیمی ایلام به کار رفته،ساخت داخل است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از کارکنان پتروشیمی ایلام، بومی هستند، خاطر نشان کرد: پتروشیمی ایلام در منطقه‌ای واقع شده که زمانی محل زمان استقرار رزمندگان اسلام بوده و از همینجا در اوایل دهه ۶۰ کارهای بزرگی همچون آزادسازی مهران انجام شده و افتتاح این فاز در دوران جنگ اقتصادی و تحریم در همان منطقه به این معناست که جهاد ادامه دارد.

استاندار ایلام نیز در این مراسم با تشکر از رییس‌جمهور، دولت تدبیر و امید و وزیر نفت به دلیل توجه به توسعه زیرساخت‌های ایلام، اظهار داشت: این استان ۱۱ درصد از ذخائر گاز و بیش از ۳ درصد ذخایر نفت را در اختیار دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی، خاطر نشان کرد: کارهایی که توسط وزارت نفت و هلدینگ های خلیج فارس و پترول و … در این استان انجام بی‌نظیر است و قدردان این اقدامات در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا