کد خبر: 1709997706
تولید و بازرگانیروزنامه

رئیس اتاق اصناف تهران عنوان کرد: بعضی اصناف از پا افتاده‌اند

تا وقتی که خودمان را جای صاحبان این کسب‌و‌کارها و اصناف نگذاریم نمی‌توانیم بفهمیم که چه مشکلاتی دارند آقایان به راحتی می‎گویند در اصناف را ببندید. ببندیم اما چه کسی پاسخگوی هزینه زندگی آنها خواهد بود؟

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: با وجود تعطیلی اصناف همچنان هزینه‌هایی برای صاحبان کسب و کارها وجود دارد برای مثال پول بیمه، حقوق کارگر وغیره هزینه‌هایی هستند که همچنان باید پرداخت شود‌. علاوه بر این هزینه زندگی خودشان که از طریق این صنف تامین می‌شد نیز به مشکل خورده است.

وی افزود: تا وقتی که خودمان را جای صاحبان این کسب‌و‌کارها و اصناف نگذاریم نمی‌توانیم بفهمیم که چه مشکلاتی دارند آقایان به راحتی می‌گویند در اصناف را ببندید. ببندیم اما چه کسی پاسخگوی هزینه زندگی آنها خواهد بود؟ از طرفی هیچ کمکی به اصناف نمی‌شود اما از طرف دیگر هم باید با این ویروس منحوس مبارزه کرد.

نوده فراهانی تصریح کرد: حتی از شنبه که دوباره اصناف بازگشایی شده‌اند اما به علت محدودیتی که برای ساعت ۹ شب به بعد وجود دارد مجبور هستند تا ساعت ۸ شب کار کنند. اگر همه پروتکل‌های ستاد کرونا را رعایت کنند ان‌شاءالله مشکل به زودی حل می‌شود و اصناف نیز می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اصناف در این ۹ ماه تعطیل بودند تقریباً از پا درآمده‌اند مانند تالارها، آرایشگاه‌های زنانه و قهوه‌خانه‌‌ها که با توجه به هزینه‌هایی مانند اجاره و غیره توان روی پا نگه داشتن خود را ندارند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: ما باید بدانیم که باید با کرونا زندگی کنیم، اگر ستاد کرونا تشخیص می‌دهد که باید پروتکل‌های خود را شدیدتر کند باید این کار را بکند و اصناف که بخشی از مردم هستند باید از آن تبعیت کنند. از طرف دیگر اصناف نیز توقع دارند که دولت به آنها در این وضعیت کمک کند. در دریافت حق بیمه و مالیات تخفیفاتی دهند و وام‌های کم‌بهره‌ای به اصناف تعلق بگیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا