کد خبر: 09129917257
بازار

رئیس اتاق اصناف: قیمت مصوب موز ۲۵ هزار تومان اعلام شد

نشست برنامه‌ریزی کاهش و کنترل قیمت موز در اتاق اصناف ایران و به ریاست سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت موز در سطح بازار و تاثیر قیمت این محصول بر قیمت و وضعیت سایر میوه‌ها در بازار، نشستی با روسای چند اتحادیه مرتبط برگزار شد. در این نشست که سید رضا نورانی (رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی)، مصطفی دارائی نژاد (رئیس اتحادیه حق العمل کاری و بارفروشان میوه و تره بار تهران) و اسدالله کارگر (رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران) حضور یافتند، مشخص شد، موانعی در واردات موز پیش آمده است که با پیگیری این اتاق و مساعدت قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، سامانه ثبت سفارش باز و واردات موز در ازای صادرات سیب امکان‌پذیر شد.

سعید ممبینی افزود: در پی امکان فراهم شده، مقرر شد واردکنندگان متقاضی در ازای صادرات سیب، با هدایت و راهبردی اتحادیه‌های صنفی موزهای وارداتی را در «شبکه‌های رسمی توزیع صنفی» و با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۵ هزار تومان به مصرف کننده ارئه دهند.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین از بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت خواست: چنانچه هر یک از فعالان اقتصادی، این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف کننده ارائه دهد، لازم است تا بازرسان تشکیل پرونده داده و پرونده را به سازمان تعزیرات ارسال کنند. در مقابل، طی هماهنگی‌های به عمل آمده، سازمان تعزیرات حکومتی نیز تسریع در رسیدگی به این دست از پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا