کد خبر: 30030033384
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور: بالا بودن هزینه تولید، قاچاق پوشاک را همچنان جذاب می‌کند

نامی، رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور تصریح کرد: هزینه تولید کشور بسیار بالاست و قیمت مواد اولیه هم بسیار رشد داشته است، به همین جهت قاچاق پوشاک همچنان جذابیت دارد.

به گزارش بازار، مجید نامی ضمن تائید واردات پوشاک با وجود قیمت بالای دلار گفت: یک زمانی به دلیل پایین بودن قیمت دلار و ارزش افزوده ای که ورود کالای قاچاق به داخل کشور داشت، عمده کالاهایی که وارد می شد با کیفیت هایی بود که برای بازار داخلی ایران جذابیت داشته است.

وی افزود: اما از زمانی که قیمت دلار به شدت افزایش پیدا کرد، واردات پوشاک با کیفیت پایین افزایش یافت که عمدتاً از کشورهای آسیای جنوب شرقی افزایش یافته است هرچند به طور کل واردات کالای قاچاق با افزایش قیمت دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور با بیان اینکه میزان تولیدات داخلی پوشاک در سه سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است، اظهار کرد: دلیل اصلی این موضوع افزایش قیمت دلار و مبارزه با کالای قاچاق پس از دستورالعمل ثبت برندهای خارجی است. به طور کل از سال ۱۳۹۷ به دلیل تحریم، واردات کالاهای تولید داخل از جمله پوشاک ممنوع شد.

وی درباره میزان کاهش قاچاق بیان کرد: اگر زمانی صحبت از چهار الی پنج میلیارد دلار قاچاق پوشاک می کردیم اما آخرین آمارها که مربوط به سال ۱۳۹۷ است، این رقم به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

نامی در عین حال همین میزان قاچاق پوشاک را زیاد دانست و گفت: متأسفانه همچنان قاچاق پوشاک جذابیت دارد و طبیعتاً چون بازار بزرگی محسوب می شود، شاهد ورود قاچاق پوشاک هستیم.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور تصریح کرد: متأسفانه هزینه تولید در داخل کشور بسیار بالا است و قیمت مواد اولیه ای که برای تولید استفاده می شود هم بسیار رشد داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا