کد خبر: 14090059385
انرژیجهانروزنامه

رئیس اوپک: اوپک به عرضه برای تعدیل بازار نفت ادامه خواهد داد

ترجمه: سلیم حیدری

دبیرکل اوپک روز شنبه گفت: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به عرضه خود برای تعدیل بازار نفت ادامه خواهد داد.

محمد بارکیندو در یک وبینار که توسط اندیشکده ایتالیایی ISPI سازماندهی شد، گفت: “ما  بهترین کاری را که برای اطمینان به دستیابی ثبات و عرضه پایدار در بازار نفت لازم است، انجام خواهیم داد.”

روز پنجشنبه، قیمت نفت پس از اینکه اوپک و متحدانش به سیاست خود مبنی بر افزایش تولید ماهانه نفت پایبند ماندند و علیرغم ترس از آزادسازی ذخایر نفت خام ایالات متحده و نوع جدید ویروس کرونا، کاهش یافت.

بارکیندو گفت از نظر تقاضای نفت، برآوردی که در حال حاضر وجود دارد، رشد ۵.۷ میلیون بشکه در روز است. او گفت: “در سال ۲۰۲۲ ما انتظار داریم ۴.۲ میلیون بشکه دیگر نیز به فروش برسد.”

وی گفت که عدم قطعیت و نوسانات در بازارها نیز به دلیل عوامل خارجی مانند همه گیری کووید وجود دارد و لزوماً مربوط به نفت و گاز نیست.

وی گفت: “اکنون و در سال ۲۰۲۲ در مسیر بازگشت سطح مصرف به سطح قبل از همه گیری کرونا هستیم.”

بارکیندو گفت که پیش‌بینی این بود که نفت و گاز بیش از ۵۰ درصد از ترکیب انرژی جهان در سال ۲۰۴۵ یا حتی تا اواسط قرن را تشکیل دهد.

وی با اشاره به کنفرانس آب و هوای گلاسکو گفت: “در تمام اعلامیه‌هایی که از گلاسکو داشتیم، هنوز هیچ نقشه راه مشخص یا برنامه‌ای برای جایگزینی این ۵۰ درصد بدون ایجاد آشفتگی در بازارهای انرژی ندیده‌ایم.”

قابل پیش بینی است که نفت و گاز برای آینده مورد نیاز خواهد بود.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا