کد خبر: 20010176900
دولتسلامت و رفاه

رئیس جمهور: بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد

رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و ضامن سلامت مردم دانست.

رئیس‌جمهور «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

رئیسی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور،‌گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهمترین آنها است.

رئیسی همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: قمیت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور از همه دست اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و دستگاه های خدمت‌رسان در این عرصه قدردانی و برتلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات تاکید کرد.

وی گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان دهنده افزایش نشاط، امنیت و صیانت از جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه های متولی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا