کد خبر: 16040036611
صنعت و معدن

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت: آزادسازی معادن حبس شده و واگذاری آن‌ها از طریق مزایده یک کار عظیم و دستور مقام معظم رهبری بود

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به اهمیت اجرای طرح آزادسازی ۶ هزار معدن حبس شده و واگذاری آن‌ها از طریق مزایده، این اقدام را دستور مقام معظم رهبری اعلام کرد.


به گزارش شاتا، حجه الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (۱۶ تیرماه) هیئت دولت در خصوص طرح آزاد سازی معادن حبس شده، اجرای این طرح را یک کار عظیم و بزرگ در حوزه معدن کشور توصیف کرد و گفت: این کار مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این طرح تعداد ۶ هزار محدوده معدنی که عده‌ای به اسم خودشان ثبت کرده بودند و سال‌ها بدون فعالیت رها شده بود، به مزایده گذاشته شد، آن را دستور مقام معظم رهبری اعلام کرد و با انتقاد از نظرات افرادی بی‌اطلاع در این خصوص، خواستار دقت بیشتر این افراد در گفتار و اظهار نظر در این خصوص شد.

گفتنی است با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به بخش معدن و جایگزین کردن آن به جای نفت در اقتصاد کشور، وزارت صمت به منظور استفاده و بهره‌برداری از منابع معدنی کشور در راستای تامین مواد اولیه صنایع معدنی، رشد و رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور، اقدام به اجرای طرح آزادسازی ۶هزار محدوده معدنی راکد و غیرفعال، از طریق مزایده و بصورت الکترونیکی کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا