کد خبر: 11050194580
اقتصاداقتصاد کلاندولتراه و مسکن

رئیس جمهور: هدف‌گذاری برای ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال ۱۴۰۱

رئیس جمهور با حضور در وزارت راه و شهرسازی از نزدیک در جریان عملکرد، طرح‌ها و پروژه‌های مهم این وزارتخانه قرار گرفت و از هدف‌گذاری برای ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: رشد قابل توجه ترانزیت کشور و هدفگذاری برای ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال جاری که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده، عملکرد مطلوبی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: بسیج امکانات و مدیریت خوب در اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام موجب شد عملیات حج ۱۴۰۱ بدون مشکل انجام شود و باید از همه دست‌ اندرکاران این حوزه تقدیر به عمل آید.

وی همچنین راه‌اندازی سامانه ویژه برای پایش مصوبات سفرهای استانی را از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی دانست وگفت: شرط موفقیت سفرهای استانی اجرای مصوبات و مطلع شدن مردم از آثار آن‌هاست که ایجاد این سامانه در پیگیری مصوبات تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس جمهور در خصوص نقش سامانه‌های گوناگونی که در وزارت راه و شهرسازی فعال است، اظهار داشت: این سامانه‌ها آمار و ارقام را پیش روی مسئولان قرار می‌دهد و به این ترتیب به آن‌ها در شناخت و وضعیت، صحنه و میدان و در ادامه، جمع‌بندی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کمک می‌کند تا به نظارت و پایش دقیق مسائل بپردازند.

رئیسی همچنین از اقدامات در حال انجام، در حوزه بنادر به ویژه به بندر گرگان نیز قدردانی کرد و افزود: با توجه به اهمیت کریدورها و مسیرهای کشور، پیگیری و اقدامات برای تکمیل و بهسازی باید به صورت روزانه و ساعتی باشد تا اهداف در نظر گرفته شده در این حوزه محقق شود.

وی در ادامه از آمادگی کامل برای تامین اعتبار کریدور شمال- جنوب خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت تکمیل این کریدور، اقدامات لازم در حوزه تملک اراضی بدون نگرانی نسبت به اعتبارات، به سرعت انجام شود.

رئیس کابینه سیزدهم در حوزه ریلی نیز توسعه مسیرها و انجام اقدامات لازم در زمینه تامین لکوموتیو و واگن را ضروری دانست و با اشاره به کارهای انجام شده در این حوزه‌ها گفت: تکمیل مسیرهای ضروری، انتقال بار و مسافر را تسهیل می‌کند و جنبه تجاری و بازرگانی آن نیز از اهمیت دوچندان برخوردار است.

در پایان رئیس جمهور اظهار کرد: ضمن تعیین زمان برای همه طرح‌ها، زمان‌بندی را به وسیله تابلویی در دید همه از جمله مردم، مدیران و ناظران طرح قرار دهید چرا که کنترل زمان در پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا