کد خبر: 2307994666
دولتشخصیت ها

رئیس جمهور: ۱۰ سال تحریم تسلیحاتی علیه ایران یکشنبه آینده برداشته خواهد شد

رئیس جمهور گفت:۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی علیه ایران در یکشنبه هفته آینده در ۲۷ مهرماه رفع خواهد خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام  شهادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: از همه مردم متدین و فهیم و عاشق خاندان رسالت که در دوران عزاداری اربعین استانداردها را رعایت کردند و سفر به عراق برای راهپیمایی اربعین انجام نشد و عزاداریهایشان هم در چارچوب پروتکل‌ها انجام شد، سپاسگزارم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با بیان اینکه ما سه امتحان بزرگ در سال‌های اخیر داشتیم، اظهار داشت: یکی جنگ تحمیلی اقتصادی که از سال ۹۷ ادامه دارد، دیگری سیل سال ۹۸ در ۲۵ استان که آزمایش دیگری برای مردم بود و سومین مورد هم، کرونا که از پایان سال ۹۸ با آن درگیر هستیم این سه آزمایش بزرگ برای مسئولین و مردم بود و مردم ما در همه این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

روحانی با اشره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان از ۲۷ مهر ماه، خاطر نشان کرد: درباره هفته آینده به ملت ایران این تبریک را می‌گویم که یکشنبه هفته آینده ۱۰ سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی رفع خواهد شد. در ۲۷ مهر ماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم و ما ۴ سال بر سر این مسئله با آمریکا جنگیدیم و آمریکا به «این در و آن در» می‌زد تا روز ۲۷ مهرماه اتفاق نیفتد ولی این روز اتفاق می‌افتد و این به‌علت ایستادگی مردم و تلاش مسئولین است.

وی افزود: آمریکا موفق نشد و آن‌هایی که می‌گویند “برجام برای ما چه کرده است؟”، بدانند که این یکی از کارهای برجام است و تحریم تسلیحاتی را برداشت. از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر کسی که می‌خواهیم بفروشیم و از هرکس هم که می‌خواهیم اسلحه بخریم این یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید است؛ البته صبر و حوصله نیاز است تا به نکات مد نظر برسیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته این وسط شری به‌نام حاکمان جدید کاخ سفید پیدا شد؛ ببینید چه بلایی بر سر افغانستان  آمده و کاخ سفیدنشینان می‌گفتند امنیت افغانستان را تأمین می‌کنیم و ببینید افغانستان چه شرایط بسیار خطرناکی دارد. آن‌ها ادعا می‌کردند که “به منطفه آمدیم تا داعش را از بین ببریم” ولی مردم فداکار عراق و سوریه و عزیزان رزماندگان ما در کنار آن‌ها جنگیدند و داعش را برکنار کردند.

روحانی گفت: آمریکا بگوید در ۴ سال گذشته در سیاست خارجه یک پیروزی به‌دست آورده است؟ در همه کارها و در برابر ملت سوریه و فلسطین شکست خورده و موفقیت ندارند. فردی که مدیر یک جمع کوچک است هم با لحن بی‌ادبانه از آن کلمات نسبت به ملت عزیز ایران استفاده نمی‌کند. معلوم است که ملت ایران آن‌ها را عصبانی کرده و  به زانو در آورده است.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا