کد خبر: 0610999578
اخبار شرکت ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شهرک صنعتی بیدک بجنورد عنوان کرد: اولویت دستگاه قضا بازگرداندن واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که روز پنج شنبه به همراه رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی سفر کرده است، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی بجنورد و بیدک، در جریان مشکلات تولید کنندگان، از جمله تعهدات ارزی، سرمایه در گردش، مالیات و بیمه آنان قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز پنج‌شنبه در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان خراسان شمالی در بازدید از شهرک صنعتی بیدک بجنورد افزود: واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان که در تملک بانک‌ها هستند، باید احصاء شوند و مشکلات آن‌ها بررسی و رفع و به چرخه تولید بازگردند.

وی اضافه کرد: راه‌ اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ارائه مشوق‌هایی مانند امهال بدهی واحدهای صنعتی به بانک‌ها، امور مالیاتی و تأمین اجتماعی توسط دولت درنظر گرفته شده است و سازمان بازرسی نیز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید، نسبت به حمایت و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می‌کند تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

درویشیان تصریح داشت: مشکل کنونی بسیاری از واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه است که پیگیری‌های لازم در این خصوص خواهد شد تا مشکل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز در جریان این بازدید با ارائه گزارشی گفت: یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی، کمک به احیاء و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال و رفع مشکلات واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌هاست.

سیاوش وحدت افزود: در همین راستا برنامه ریزی‌هایی انجام شده است که مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری و بررسی شود.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی بجنورد ۵۴ واحد صنعتی با اشتغال ۸۸۶ نفر وجود دارد که ۴۱ واحد آن فعال و ۱۳ واحد غیرفعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، ۸۱ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۳۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است که ۷۳ واحد آن فعال و هشت واحد غیرفعال است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که روز پنج شنبه به همراه رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی سفر کرده است، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی بجنورد و بیدک، در جریان مشکلات تولید کنندگان، از جمله تعهدات ارزی، سرمایه در گردش، مالیات و بیمه آنان قرار گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا