کد خبر: 22080054724
اقتصاداقتصاد کلان

رئیس سازمان خصوصی سازی: مالکیت بنگاه باید پاداشی برای مدیریت بهره ور باشد

قربانزاده گفت: گرچه اموال دولتی باید به قیمت واقعی به فروش برسند اما بنگاه ها برای واگذاری باید به بهره وری برسند که در پی آن، رشد اقتصاد ملی اتفاق بیفتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست صبحانه کاری اتاق ایران باموضوع بررسی راهکارهای بخش خصوصی برای واگذاری بنگاه‌های دولتی با حضور حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی و هیات رئیسه اتاق ایران برگزار شد.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در این نشست گفت: مالکیت باید پاداشی برای مدیریت بهره ور باشد. باید مکانیزیمی در مدیریت تعریف شود که نفع آن در سود آوری و بهره وری باشد.

قربانزاده بیان کرد: تخمینی از زمین‌ها و املاک دولتی شده است که بخشی از شرکت‌ها حساب کتاب ندارند. املاک و مستغلات بنگاه‌های قابل واگذاری مشخص می‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: ۹۰ هزار میلیارد تومان تکلیف بودجه‌ای فروش سهام سازمان خصوصی‌سازی است. ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نیز باید رفع دیون به نهادهای مختلف داشته باشیم. اما این کار نیاز به هم‌افزایی دارد که تاکنون محقق نشده است.

درآمد نفتی باعث منفعت بی‌زحمت و استقلال دولت از بخش خصوصی می‌شود که همین منفعت بی‌زحمت تبدیل به آفت شده است.

وی ادامه داد: کسی ‌که مسئولیت پذیرفته باید بازخواست هم شود، من همه تلاش خود را می‌کنم تا درون جایگاه ستادی دولت و حاکمیت را فعال کنیم. با این حال گله‌هایی از قبل وجود دارد که باید یک آشتی ملی بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شود.

او ادامه داد: باید یک آشتی بین بخش خصوصی و دولت اتفاق بیفتد. در سایت ما اینکه چه شرکت هایی می تواند واگذاری شود وجود دارد، در واقع هر چیزی که دیگر به حریم شخصی افراد وارد نشود در سایت ما شفاف سازی شده است.

قربانزاده گفت:  رویه ها و فرآیندها باید اصلاح شود و ما باید به فرایند تحولی برسیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: باید از مرحله سنتی عبور کنیم و به نظام ارزش‌گذاری جدیدی درباره واگذاری ها برسیم.

او ادامه داد: اگرچه اموال دولتی باید به قیمت واقعی به فروش برسند اما مهمتر از آن این است که بنگاه ها به یک نوع بهره وری برسند که در پی آن، رشد اقتصاد ملی اتفاق بیفتد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا