کد خبر: 0710999767
سلامت و رفاه

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ تولید روزانه ۳۰ میلیون ماسک در کشور/ ۵۱ میلیون عدد دپو داریم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه ‌لایه تولید داخل، گفت: ظرفیت تولید روزانه ماسک در کشور به بیش از ۳۰ میلیون عدد رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه‌ساز، در جلسه تأمین ماسک که با حضور رئیس امور صنعتی ریاست جمهوری، مسئولان مرتبط وزارت صمت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اصناف تشکیل شده بود، با اشاره به اینکه تولید ماسک کشور از ۱۶۰ هزار عدد در روز در ابتدای شیوع کرونا به بیش از ۳۰ میلیون عدد رسیده است، افزود: در حال حاضر روزانه ۴ میلیون عدد ماسک شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد برای مراکز درمانی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک برای عرضه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۵ شرکت دارای پروانه ساخت با کد IRC فعال هستند و خوشبختانه امروز نیاز مصرف ماسک در کشور به خوبی توسط تولیدکنندگان داخلی پوشش داده می‌شود و ۵۱ میلیون ماسک دپو داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها نسبت به اصناف دیگر قابلیت نظارت پذیری بیشتری دارند، گفت: بر این اساس داروخانه‌ها در اولویت توزیع و عرضه ماسک قرار دارند و به مردم توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر از کیفیت، ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها و اماکن معتبر (فروشگاه‌های عرضه تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های بزرگ) تأمین کنند.

شانه‌ساز با تاکید بر لزوم ارتقا استانداردهای ماسک سه‌لایه جراحی و اجرای ضوابط سختگیرانه‌تر برای تولید این نوع ماسک‌ها، اظهار کرد: با سرعت بخشیدن به صدور پروانه IRC و ساماندهی عرضه ماسک‌ها می‌توانیم به سمت ارتقا کیفیت ماسک‌های تولیدی گام برداریم، همچنین توزیع ماسک نیز باید توسط شرکت‌های پخش معتبر صورت گیرد تا بتوانیم بر چرخه توزیع نظارت بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از ورود ماسک‌های بی‌کیفیت خارجی در بازار گفت: با کنترل زنجیره توزیع ماسک توسط شرکت‌های پخش دارویی می‌توانیم از ورود ماسک‌های بی‌کیفیت در سطح عرضه جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت شیوع کرونا شکننده است و تنها سلاح مردم در تمام دنیا استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها به‌همراه ضد عفونی آنهاست، تصریح کرد: همچنان استفاده از ماسک باکیفیت در کنار ضدعفونی‌کننده‌های دارای مجوز از سازمان غذا و دارو برای سطوح و دست‌ها بهترین راه مقابله با کرونا است و مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شانه‌ساز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدکننده ماسک در کشور افزایش چشمگیری داشته‌است، عنوان کرد: در حال حاضر افزایش کیفیت تولید مورد توجه قرار گرفته و با کمک بسیج اصناف و بخش خصوصی، شرکت‌هایی در زمینه تولید ملت بلون (ماده اولیه تولید ماسک باکیفیت) ورود کرده‌اند و بزودی گامی دیگر در راستای خودکفایی بیشتر برای تأمین ماسک در شرایط شیوع پاندمی برداشته می‌شود.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو ، در حال حاضر روزانه ۷.۴ تن ملت بلون در کشور تولید می‌شود که معادل ۱۵ میلیون ماسک است، برای رسیدن به عدد ۳۰ میلیون ماسک روزانه باید تولید ملت بلون را به دو برابر افزایش دهیم که امیدواریم طی روزهای آینده قابل دستیابی باشد. البته برای این منظور باید برای تولید حداقل ۵ میلیون ماسک در مراکز درمانی، ملت بلون ۲۵ گرمی و برای مابقی ماسک‌ها با مصارف عمومی ملت بلون ۱۷ گرمی استفاده شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا