کد خبر: 29080056466
اقتصادانرژی

رئیس سازمان محیط زیست: قیمت خرید تضمینی تجدیدپذیرها مورد بازبینی قرار بگیرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران گفت: با توجه به این هزینه‌های بالا ضرورت دارد قیمت خرید تضمینی که منجر به اقتصادی شدن ساخت این نیروگاه‌ها می‌شود مورد بازبینی قرار گرفته شود.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در ششمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر با بیان اینکه دو سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت فسیلی است افزود: علاوه بر انتشار گازهای گلخانه ای، رشد جمعیت و افزایش مصرف انرژی در جهان سبب گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی است که ما را مجاب به استفاده حداکثری از انرژی‌های تجدید پذیر می‌کند.

وی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را یک ضرورت دانست و گفت: ۲۶ آبان ماه، سال روز ابلاغ سیاست‌های ۱۵ گانه در مورد محیط زیست است که یکی از سرفصل‌های اصلی این بخش، انرژی‌های تجدید پذیر و پاک است که تاکنون گام موثری در خصوص آن برداشته نشده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران با اشاره به اینکه در ایران ۳۰۰ روز خورشیدی وجود دارد ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه کشور، دولت مکلف است ۵ درصد از ظرفیت برق کشور را از انرژی‌های تجدید پذیر تامین کند که تاکنون فقط یک درصد آن محقق شده است.

سلاجقه گفت: همچنین در بخش دیگری یعنی طبق ماده ۱۹ هوای پاک، وزارت نیرو مکلف است سالانه ۳۰ درصد برق کشور را از انرژی تجدید پذیر تامین کند که این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های سرمایه گذاری در این بخش بسیار بالاست افزود: با توجه به این هزینه‌های بالا ضرورت دارد قیمت خرید تضمینی که منجر به اقتصادی شدن ساخت این نیروگاه‌ها می‌شود مورد بازبینی قرار گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران ادامه داد: سازمان محیط زیست برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید میزان کاهش هزینه زیست محیطی و اجتماعی کاربرد تجدید پذیرها را محاسبه و اعلام کند که این موضوع بر رقم خریدهای تضمینی تاثیر دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا