کد خبر: 23040037725
بازرگانیکشاورزی

رئیس سازمان چای کشور: ۷۰ درصد از مطالبات چای کاران پرداخت شده است

جهانساز گفت: تا به امروز بالغ بر ۹۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری کرده ایم که از این میزان هم بالغ بر ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جهانساز، رئیس سازمان چای کشور در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه قیمت خرید برگ سبز چای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت مصوب برگ سبز چای درجه یک، ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و قیمت برگ سبز چای درجه دو هم ۴ هزار و ۷۸۱ است که مصوبه آن ابلاغ شده و براساس همان قیمت‌های تصویب شده خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تا به امروز بالغ بر ۹۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری کرده ایم، گفت: از این میزان هم بالغ بر ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران هم پرداخت شده است.

جهانساز اظهار کرد: با اتحادیه چایکاران در این بخش همواره نشست داریم و تمامی هزینه‌ها هم در این حوزه برآورد می‌شود و به طوری که در این نشست‌ها ما تمامی هزینه‌ها روز چایکاران را بررسی می‌کنیم و در نهایت قیمت نهایی را ابلاغ می‌کنیم.

او بیان کرد: هر میزان برگ سبز چایی که به کارخانه‌ها داده می‌شود براساس قیمت روز است و تمامی قیمت چای هم در دیوار تمامی بخش‌ها نصب شده و بعید است کشاورزی از مبلغ روز چای با خبر نباشد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه کشاورزان ۷۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند، افزود: چین اول و چین دوم نسبتا رو به اتمام است و به طوری که چین اول به صورت کامل به اتمام رسیده و تاکنون ۹۳ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا