کد خبر: 27100065635
روزنامهسلامت و رفاه

رئیس مرکز اعتباربخشی وزارت بهداشت خبر داد: افزایش ثبت خطاهای ۲۸ گانه در بیمارستان‎ها

بنابر اعلام رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، به زودی ارزیابی ادواری اعتباربخشی از بیمارستان‎های کشور اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، حبیب ملک پور، در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: برنامه ثبت خطاهای ۲۸ گانه در برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعریف شده و موجب پیگیری مستمر برنامه از طرف دانشگاه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری مستمر ستاد در خصوص اعلام خطا از سوی مراکز درمانی بستری، ثبت خطاها طی دوره‌های زمانی افزایش یافته و دانشگاه‌هایی که تعداد خطای بیشتری ثبت می‌نمایند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

ملک پور گفت: رصد روزانه خطاهای ثبت شده در ستاد صورت خواهد گرفت و در صورت مشاهده تکرار موارد برای مداخله فوری به معاونت درمان انعکاس داده خواهد شد.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: تقویت و توجه جدی بر اجرای کامل و دقیق شیوه‎نامه وقایع ناخواسته در حوزه درمان لازم است و باید از سوی ستاد دانشگاه‌ها به مراکز درمانی تحت پوشش نیز تاکید شود.

ملک پور ادامه داد: ستاد دانشگاه‌ها در خصوص نظارت موظفند با افراد فاقد صلاحیت و مراکز بدون پروانه که در حیطه درمان فعالیت می‌کنند برخوردهای قانونی کنند. همچنین نظارت بر رعایت تعرفه‌های مصوب در مراکز درمانی به ویژه مؤسسات سرپایی از جمله مطب‌ها و برخورد با متخلفان برابر مقررات از موارد مورد انتظار ما است.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان در خصوص فرایند اعتباربخشی گفت: دور چهارم فرایند ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها به اتمام رسیده و صدور گواهینامه بیمارستان‌ها علیرغم اپیدمی کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: دستورالعمل ارزیابی ادواری اعتباربخشی از آذر ۱۴۰۰ ابلاغ شده و به زودی ارزیابی ادواری اعتباربخشی از ۵۲۰ بیمارستان کشور، اعلام می‌شود.

ملک پور گفت: ارزیابی پنجمین دور اعتبار بخشی طی سال ۱۴۰۱ در دستور کار است و دانشگاه‌ها نسبت به استقرار و پیاده‎سازی استانداردهای اعتبار بخشی برنامه‎ریزی، آموزش و به راهنمایی بیمارستان‌های تحت پوشش خود اقدام نمایند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، در خصوص صدور پروانه الکترونیک افزود: نظارت بر فرآیندهای صدور پروانه مؤسسات پزشکی و لزوم رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی جلوگیری از فعالیت مؤسسات فاقد پروانه بهره‎برداری و اخذ تاییدیه آتش نشانی در فرآیندهای صدور و تمدید پروانه بهره‎برداری مورد تاکید است.

ملک پور در خصوص پذیرش توریسم سلامت نیز گفت: استان‌های مرزی باید در جذب بیماران بین‎الملل از طریق شهرهای مرزی فعال‌تر شوند همچنین تمام دانشگاه‌ها بر عملکرد شرکت‌های خدمات گردشگری سلامت که با بیمارستان‎ها در حال تعامل هستند نظارت کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا