کد خبر: 25040191631
اقتصادبازارتولید و بازرگانیکشاورزی

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار: تخم‌مرغ ارزان نمی‌شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار، یک شانه تخم‌مرغ ۹۰ هزار تومانی را به دلیل افزایش قیمت نهاده دانست و ارزان شدن این قلم اصلی در سبد خانوار را جز محالات دانست.

به گزارش بازار، ناصر نبی پور قیمت یک شانه تخم مرغ ۲ کیلویی در مرغداری ها را ۷۲ هزار تومان تخمین زد که با در نظر گیری واسطه ها و هزینه حمل، تا ۹۰ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.

وی توضیح داد: از زمان آزادسازی قمیت نهاده ها تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است و قیمت تمام شده یک کیلو تخم مرغ حدود ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است؛ آن هم بدون در نظر گیری سود.

وی با اشاره به شرایط قبل از گرانی ها که تولید و عرضه زیاد بود، گفت: مرغداری ها [روی هر کیلو تخم مرغ] تا ۱۲ هزار تومان از جیب خرج می کنند.

نبی پور ادامه داد: متولی امر وزارت جهاد کشاورزی است و ما نیز اعلام کردیم اگر مایل هستند تولید ارزان تر به دست مردم برسد، بدانند که با افزایش کنونی قیمت نهاده، امکان رسیدنِ تخم مرغ ارزان قیمت به دست مردم، از محالات است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: طی جلسه ای که با مسئولان امر داشتیم تاکید کردیم اگر توقع تخم مرغ ارزان را دارند، ابتدا باید نهاده را ارزان کنند.

اصل قضیه نهاده است که تا ۸۵ درصد قیمت تخم مرغ را تشکیل می دهد و چون نهاده وارداتی است امروز تا ۶۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و در همین شرایط هم [تخم مرغ تا حدودی ارزان است].

نبی پور بار دیگر لزوم مدیریت شدن قیمت نهاده ها را متذکر شد و افزود: با این شرایط، ارزن شدن تخم مرغ جز محالات است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا