کد خبر: 28020027414
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت: صرافی‌ها مجوز معامله رمزارزها را ندارند

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در نشست خبری که روز دوشنبه در محل پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، گفت: پلیس امنیت اقتصادی از جدیدترین یگان‌ها در مجموعه ناجاست که وظایف متعددی را برعهده داشته و با وجود عمر کمی که داشته، اقدامات بزرگی انجام داده است.  مقابله با جرائم اقتصادی مانند زمین‌خواری، تبانی در معاملات دولتی، رصد بازارهای سرمایه، رصد بازار ارز و سکه، بازداشت بدهکاران کلان بانکی و … از جمله وظایف این پلیس است.

او در مورد بازداشت دلالان ارز و معاملات فردایی نیز گفت: در سال گذشته بحث بازداشت دلالان ارزی را داشتیم و خوشبختانه با اقدامات انجام شده امسال این بازار به ثبات رسیده است. البته با همکاری اتحادیه مربوطه، پایش تصویری در حال انجام است و با افراد خاطی برخورد می شود.

استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره خرید و فروش رمز ارزها  اظهار کرد: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است، گفت: با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شد، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمان‌های مسکونی انجام می‌دادند.  شهروندان به این موضوع نیز توجه کنند که با توجه به اینکه بستر این معاملات در خارج از کشور است، ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند اما احتمال از دست رفتن مال آنها نیز بسیار بالاست.

گودرزی تصریح کرد: در همین راستا به شهروندان توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل اشراف نداشتن موجود، در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری نکنند و پول‌های خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا