کد خبر: 16120073260
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

رئیس کل جدید بیمه مرکزی: سامانه بیمه‌گری سبب هوشمندی نظارت می‌شود

به گفته رئیس بیمه مرکزی، با استقرار سامانه بیمه‌گری و تغییر شیوه‌های نظارتی می‌توان به ارتقای سطح صنعت بیمه در کشور امیدوارتر بود.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، مجید بهزادپور در مراسم معارفه خود با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و قدردانی از رئیس کل پیشین نهاد ناظر صنعت بیمه، گفت: استقرار حاکمیت شرکتی و پرهیز از مداخله‌گری در امور غیرمرتبط از جمله برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از ضرورت نوآوری در ارائه محصولات، هوشمندسازی خدمات و بیمه‌گری مبتنی بر تنوع ریسک‌ها سخن گفت و افزود: کوتاه شدن فرایند صدور مجوزها از اولویت‌های بیمه مرکزی است که به تقویت ساختاری صنعت بیمه منتهی خواهد شد.

بهزادپور درباره اهمیت فراوان سرمایه‌های انسانی در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور، تصریح کرد: در کنار توسعه صنعت بیمه باید حفظ امنیت فعالان شبکه فروش و توجه به معیشت کارکنان این صنعت نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی بیمه، حمایت از بیمه‌گران را مهمترین اولویت نهاد ناظر توصیف کرد و افزود: مبارزه با فساد، تبانی و تبعیض از دیگر اولویت‌هایی است که در بستر ظرفیت‌های قانونی دنبال خواهد شد.

بهزاد‌پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره ابعاد بزرگ صنعت بیمه و تاکید بر برخی از آمارهای قابل توجه مانند سرمایه‌گذاری در حد ۱۵ هزار میلیارد تومان، سرمایه در حد ۴۰هزار میلیارد تومان و فروش و درآمد در حد ۱۰۰هزار میلیارد تومان، گفت این در حد اقتصاد کشور نیست و در این زمینه نیاز به توسعه جدی وجود دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از مولفه‌های شریعت اسلام برای توسعه بیمه‌گری در جامعه تاکید کرد و گفت: با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بهره‌گیری از قابلیت مشاوره و کارشناسی، راه‌اندازی کمیته فقهی و تاسیس شرکت بیمه تکافل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهزادپور، سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بازار سرمایه و انتشار اوراق بیمه‌ای را از جمله راهکارهای تقویت بنیان‌های صنعت بیمه دانست و افزود: با استقرار سامانه بیمه‌گری و تغییر شیوه‌های نظارتی می‌توان به ارتقای سطح صنعت بیمه در کشور امیدوارتر بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا