کد خبر: 01090057033
سلامت و رفاه

راهنمای جامع معرفی انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان

کمد  نقش بسیار سازنده ای را در دکوراسیون داخلی اتاق کودک ایفا می‌کند که علاوه بر زیبایی کارایی زیادی دارد که به نظم دادن و مرتب شدن لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها و سایر وسایل کمک زیادی می‌کند. مدل‌های گسترده، متنوع و شیکی از کمد لباس کودک و نوجوان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که ممکن است ندانید کدام برای اتاق فرزند شما مناسب‌تر است.

از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا انواع کمد‌های جادار و مناسب اتاق نوزاد و نوجوان را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

نکاتی که قبل از انتخاب کمد باید در نظر بگیرید:

طراحی دکوراسیون اتاق کودک امروزه بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. تخت و کمد، مبلمان اتاق کودک، انواع شلف و قفسه، اکسسوری، فرش و کفپوش همگی از المان‌های دکوراسیون اتاق کودک هستند که در انتخاب آنها باید دقت و سلیقه به خرج دهید.

انتخاب مبلمان کودک و به خصوص تخت و کمد برای کودکان قبل از هر چیز به سلیقه و بودجه شخصی شما بستگی دارد، با این حال قبل از خرید کمد اتاق کودک و نوجوان موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دوام و کیفیت
  • سبک و مدل دکوراسیون
  • اندازه و سایز کمد
  • ابعاد اتاق خواب

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، انتخاب کمد لباس بچه‌گانه به نظر کار سخت و پیچیده‌ای به نظر نمی‌رسد، طراحی مدل‌های متنوع کمد کودکان در طی سال‌های اخیر نیازهای کودکان برای مرتب نگه داشتن لباس‌ها و لوازم آنها را تا حدودی بر طرف نموده است. بنابراین شما فقط باید در مورد مواردی مانند رنگ یا مدلی که می‌خواهید تصمیم بگیرید، مثلا اینکه آیا می‌خواهید کشوهایی در داخل کمد لباس تعبیه شده باشد یا نه، و …!

نقش و اهمیت کمد در دکوراسیون اتاق خواب فرزندان

کمد یکی از بزرگترین و مهم‌ترین قطعات مبلمان در دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوان است که بیش‌ترین کاربرد را در ساماندهی و نظم بخشیدن وسایل فرزند شما دارد، بنابراین به اندازه و طراحی آن باید با دید بلند مدت نگاه کرد و از آنجایی که کمد فضای زیادی از دیوار اتاق کودک را می‌گیرد، پس مهم است که در انتخاب مدل و طرح آن دقت ویژه‌ای شود. تخت و کمد نوزاد معمولا به صورت ست سرویس خواب نوزادی در سبک و مدل‌های مختلف (مدرن، کلاسیک و …) در بازار عرضه می‌شود، اما اگر قصد خرید کمد به صورت جدا را دارید، برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق فرزندتان بهتر است رنگ کمد با رنگ سایر مبلمان و سبک دکوراسیون اتاق او هماهنگی و مطابقت داشته باشد. هماهنگ بودن وسایل اتاق خواب از این جهت مهم است که به اعتقاد روانشناسان داشتن یک محیط آرام و مرتب به میزان زیادی بر روی آرامش و افزایش تمرکز کودکان تاثیرگذار است. اگر قصد خرید کمد لباس رنگارنگ با طراحی کاملاً منحصر به فرد برای اتاق کودک خود هستید، بهتر است آن را در کنار یک دیوار ساده و تک رنگ قرار دهید تا از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید. برای ایجاد حس آرامش و جلوگیری از آشفتگی فضای اتاق خواب، تعداد استفاده از مبلمان بسیار رنگارنگ را فقط به یک یا دو قطعه محدود کنید.

همچنین می‌توانید کمد را به صورت سفارشی و در ابعاد و طرح مورد نظر تهیه کنید ولی فراموش نکنید که کمد بچه حتما باید با ابعاد و فضای اتاق تناسب داشته باشد. با انتخاب طراحی مناسب برای مدل کمد اتاق کودک دلبندتان، نظم را از همان دوران کودکی برای او تبدیل به علاقه و عادت نمایید.

انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین اطمینان از داشتن فضای ذخیره سازی کافی در اتاق خواب کودک است، زیرا همواره با رشد کودک، وسایل و لوازم آنها بیشتر و بیشتر می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین معیارهای آنها برای انتخاب بهترین کمد معمولا جادار بودن آن است، به این معنی که کمد اتاق آنها باید دارای فضای کافی برای جای‌دادن بیشتر وسایل را داشته باشد.

کمد کودک هرچه جادارتر باشد، نظم دهی و مرتب کردن اتاق راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود. به همین دلیل طراحان داخلی همواره توصیه می‌کنند که برای خرید سرویس خواب جوان  مدلی را که دارای کمدهای مجهز و مدرن است، انتخاب کنید تا به شما کمک کند تا استفاده از فضای موجود را به حداکثر برسانید.

کمد لباس کودکان با تنظیمات مختلفی ارائه می شود: از انواع کمد نوزاد می توانیم به مدل بدون در، درب ریلی، درب لولایی و… اشاره کنیم.

در بیشتر مدل‌های جادار آن کشوهایی در درون یا در زیر آن تعبیه شده است و برخی دیگر دارای ویترین و یا قفسه‌های بدون درب است که برای نگه‌داری اسباب‌بازی کودک مناسب است.

قرار دادن یک کمد لباس بزرگ و مدرن کشو دار و طبقه‌بندی شده در دکوراسیون اتاق نوجوان این فرصت را به نوجوان شما می‌دهد تا بتواند از فضای ذخیره سازی زیاد برای قرار دادن لباس‌ها و کتاب‌ها و سایر وسایل، بدون ایجاد فضای آشفته و شلوغ در اتاقش استفاده کند. بعضی از مدل‌های کمد نوجوان دارای یک قفسه باز بزرگ در بالای درها و یا در اطراف است که او می‌تواند کتاب‌ها، قاب عکس‌ها یا سایر وسایل دکوری خود را در آن ذخیره کند. برای انتخاب تخت و کمد نوجوان دخترانه مدلی را انتخاب کنید که روی یک یا دو درب کمد، آینه تعبیه شده است.

راه‌کارهایی برای استفاده‌ی بهتر از فضای کمد

  • می توانید به درب کمد، سازه‌های پارچه‌ای که در بازار موجود است نصب کنید و جوراب و کلاه و یا سایر وسایل کوچک را درون آنها قرار دهید.
  • بهتر است وسایل و لباس‌های فرزند خود را درون جعبه و باکس‌های مختلف گذاشته و داخل قفسه کمد قرار دهید.
  • از سازه‌های پارچه‌ای برای تقسیم بندی کشوها استفاده کنید و وسایل فرزند خود را به صورت مرتب در داخل آنها بچینید.
  • اگر بالای کمد طبقه‌بندی دارید می‌توانید لباس‌هایی که مناسب فصل نیستد، چمدان و یا وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید. را در آنجا قرار دهید.
  • برای کمد کودک می توانید یک میله آویز اضافی پایین کمد نصب کنید، به این ترتیب هم فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس‌های کودک دارید و هم اینکه کودک به راحتی قدش به آن می‌رسد.

کلام آخر: کمد لباس کودک و نوجوان هرچه جادارتر باشد باعث می شود که شما وسایل آنها را به صورت مرتب و آسان سازماندهی کنید. ممکن است با خرید کمدهای کوچک هزینه‌ی کم‌تری را پرداخت کنید، اما با رشد کودک قطعا پاسخگوی نیاز او نخواهد بود و مجبور به خرید مجدد کمد خواهید شد. بنابراین برای صرفه جویی در بودجه بهتر است و با در نظر گرفتن به فضای اتاق، کمد مناسب و جادار را برای فرزند خود خریداری کنید.

 

 

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا