کد خبر: 30110070121
روزنامهعصر انقراض (طنز)

راهی خواهند بافت (طنز)

راضیه حسینی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: «درج قیمت‌های غیر متعارف و خارج از عرف در برخی از سایت‌ها زمینه‌ساز افزایش قیمت در بازار مسکن شده است. برای جلوگیری از درج قیمت مسکن و یا اجاره در این سایت‌ها با دادستانی مکاتبه‌ای داشته‌ایم و با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است، درج قیمت‌ها که باعث رقابت مضره در این بازار شده، برداشته شود.»

مسئولان ما همیشه یک راهی برای نجات مردم پیدا می‌کنند. در واقع یا راهی خواهند یافت، یا راهی خواهند بافت. که معمولاً در نود و نه درصد موارد به دومی ختم می‌شود.

 وقتی نمی‌شود قیمت‌ها را پایین آورد، پس چه بهتر که حذف شوند. اصلاً از اول هم داشتیم راه را اشتباه می‌رفتیم. فکر می‌کردیم مشکل گرانی، در بازار است. نگو در درج قیمت بوده و ما خبر نداشتیم. همین که قیمت‌ها از سایت‌ها حذف شوند، ارزش خانه یک‌هو افت می‌کند. مسکن، دچاراختلال قیمتی می‌شود. هویت خودش را گم می‌کند. نمی‌داند الان در کدام دهه است. باید متری چند باشد؟ اجاره‌ها را چند حساب کند؟ انگار یکی کلاً سیستم را ریست‌فکتوری کرده. با حالتی گیج و منگ به اطراف نگاه می‌کند و می‌گوید:«اصلاً من کی‌ام؟ این‌جا کجاست؟ الان تو کدوم دوره‌ایم؟ از مبادله کالا به کالا خیلی وقته گذشتیم؟»

می‌توانیم همین راه‌حل فوق معرکه را برای بازارهای دیگر هم به کار ببریم. مثلاً قیمت لوازم خانگی را از روی سایت‌ها حذف کنیم. یک‌هو تلویزیون از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید:«آقا یکی بیاد بزنه تو سرم. باز برفکی شدم. به همسایه بغلی هم بگید این‌قدر آتاری‌ش رو روشن نکنه. نصف روز میفته رو کانال یک. کلاً دو تا کانال که بیشتر ندارم.»

واقعاً هیچ مسئولی در کل دنیا به فکرش نمی‌رسید که به همین راحتی بشود قیمت‌ها را پایین آورد. به همین آسانی همه، خانه‌دار شوند. بتوانند فقط با مقدار خیلی کمی از حقوق‌شان کلی لوازم خانگی بخرند. با باقی حقوق هم یک خودروی صفر کیلومتر. این راه‌حل باید به عنوان برترین راه‌حل دنیا در همه دانشگاه‌های بزرگ جهان تدریس شود.

مسئولان ما خیلی باهوش و نابغه‌اند. فقط کاش این حذف را روی خودشان هم امتحان می‌کردند. شاید طوری به تنظیمات کارخانه برمی‌گشتند که تا مدت‌ها پی کشف راز گل سرخ بودند و کلاً به مسائل سیاسی، اقتصادی کاری نداشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا