کد خبر: 25100065297
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

راه‌اندازی سامانه بومی معاملات در انتظار ابلاغیه سازمان بورس

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، جلسات متعددی برای راه‌اندازی سامانه بومی معاملات در سازمان بورس برگزار شد اما اکنون اجرایی شدن آن منوط به ابلاغیه دستورالعمل بورس‌ها و سازمان بورس است.

روح‌الله دهقان در خصوص زمان راه‌اندازی سامانه بومی معاملات به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: تقریبا از ابتدای خرداد امسال کارهای زیرساختی این سامانه بومی به پایان رسیده است و آماده فرآیند بهره‌برداری است.

او با بیان اینکه بهره‌برداری از این نوع سامانه‌ها یک بازه زمانی ۶ الی ۹ ماه لازم دارد، افزود: همه زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از سامانه جدید معاملاتی آماده است اما منتظر ابلاغ دستورالعمل بورس‌ها و سازمان بورس در خصوص نحوه به اجرا درآمدن این سامانه بومی هستیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تاکید کرد: باید مشخص شود این سامانه بومی قرار است برای کدام یک از نمادها و در چه بازاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد به طور قطع پس از آنکه تایید نهایی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار در این رابطه صورت گیرد اقدامات لازم برای بهره‌برداری از سامانه انجام خواهد گرفت.

دهقان گفت: اکنون سازمان بورس یک کارگروه مخصوص در راستای تسریع‌بخشی در روند راه‌اندازی این سامانه تشکیل داده و تاکنون نیز جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است.

او در خصوص سامانه بومی پس از معاملات، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از حدود ۱۰ سال گذشته باهمکاری یک شرکت خصوصی سامانه‌ای را تحت عنوان سامانه پس از معاملات ارائه داد، اما به سبب مسائل متعددی تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است .

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در پایان گفت: درباره این سامانه نیز جلساتی در سازمان بورس تشکیل شد اما باتوجه به آنکه چند سالی می‌شود از تولید آن گذشته، لازم است برخی از زیرساخت‌های آن به‌روز شود، درصورت ابلاغیه سازمان بورس در خصوص این سامانه نیز اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا