کد خبر: 19050195621
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامه

رتبه نخست استان مرکزی در حمل کالای اساسی از بنادر

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد که سهمیه استان مرکزی در زمینه حمل کالای اساسی از بنادر، روزانه ۴۵ دستگاه بوده که با مشارکت صورت گرفته، روزانه ۹۵ ناوگان از استان اعزام شده و بر همین اساس این استان، رتبه نخست در تخلیه و جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶ میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا از مبداء استان مرکزی از سوی ۱۳۵ شرکت حمل‌ونقل جابجا شده است.

او افزود: همچنین در مدت مذکور در استان مرکزی ۳۸۸ هزار و ۷۷۶ بارنامه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،  افزایش ۴ درصدی داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در بین کالاهای جابه‌جا شده، کالای معدنی ساختمانی با ۳۴ درصد و کالاهای شیمیایی با ۳۳ درصد بیشترین کالای جابجا شده از مبداء استان مرکزی بوده اند. ۱۵ درصد بارهای حمل شده در استان و ۸۵ درصد، در خارج استان حمل شده و مقاصد اصلی حمل بار نیز استان تهران با ۱۹ درصد و استان اصفهان با ۱۲ درصد و مبدا اصلی حمل بار نیز اراک و ساوه و دلیجان بوده است. اراک با تناژ ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار تن، حدود ۳۲ درصد از بار استان را به خود اختصاص می‌دهد.

جهانی در خصوص حمل کالای اساسی ادامه داد: به دنبال بخشنامه صادره در تاریخ ۱۶ مرداد سال گذشته در خصوص مشارکت استان ها در تخلیه بار از بنادر، تا حدود دو هفته پیش، ۳۲ هزار و ۲۹۶ ناوگان از استان مرکزی به بنادر جنوب برای حمل کالای اساسی اعزام شده است.

او افزود: سهمیه استان مرکزی در این راستا روزانه ۴۵ دستگاه بوده که با مشارکت صورت گرفته روزانه ۹۵ ناوگان از استان اعزام شده و بر همین اساس، استان مرکزی رتبه نخست در تخلیه و جابجایی بار را به خود اختصاص داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا