کد خبر: 04050193508
اقتصادراه و مسکن

رستم قاسمی: قطعات هواپیماهای کشورهای دیگر را هم تعمیر می‌کنیم

قرار بر این است که ۳۰۰ هزار نفر نیز با قطار به مرز‌های عراق جهت سفر اربعین اعزام شوند. جا به جایی ۶۰ هزار نفر با هواپیما نیز از جمله برنامه ریزی‌های ماست.

رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی در برنامه جهان آرا درباره آخرین وضعیت صنعت حمل ونقل و نوسازی ناوگان به گفت وگو پرداخت.

آخرین وضعیت حمل ونقل و ترانزیت را توضیح دهید؟

 تفاهمنامه ای با روس ها با حجم ۲۰ میلیون تن امضا کردیم.طبق این تفاهمنامه برای اولین بار قطار از مسکو و قزاقزستان در کریدورها حرکت کردند. اگر کریدور چابهار سرخس و رشت آستارا و کریدورهای شرق و غرب را بسازیم فرصت خوبی برای کشور از جهت منابع و قدرت بین کشورهای همسایه ایجاد خواهیم کرد. ما همچنین درباره قطار آستارا رشت و اینچه برون رایزنی خواهیم کرد.

در حوزه نوسازی و بازسازی ناوگان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بسیاری از تحریم ها در حوزه نوسازی ختثی شده؛ به طوری که در حوزه نوسازی مانند لوگوموتیو و واگن های قطار خودکفا شده ایم. در حوزه تعمیرات هوایی هم اقداماتی خوبی صورت گرفته به طوری که علاوه بر تعمیر بسیاری از قطعات هواپیما، قطعات هواپیماهای کشورهای دیگر از جمله ایرباس را ما در داخل ایران تعمیر می کنیم.

تمهیدات لازم برای اربعین چیست؟

 از مرز میرجاوه شلمچه، مهران، تمرچین و خسروی اقدام به اعزام زائران اربعین به صورت زمینی خواهیم کرد. در جلساتی که برای اربعین برگزار کرده ایم.

پیش بینی های لازم برای قیمت بلیت در بخش های هوایی و زمینی، همچنین مسیرهای اعزام مسافران اربعینی انجام شده و ستاد اربعین که تحت نظر وزارت کشور است آن را ابلاغ خواهد کرد.

قرار بر این است که ۳۰۰ هزار نفر نیز با قطار به مرز‌های عراق جهت سفر اربعین اعزام شوند. جا به جایی ۶۰ هزار نفر با هواپیما نیز از جمله برنامه ریزی‌های ماست.

قیمت های بلیت نجف چرا گران است؟

قیمت بلیت هواپیمای نجف به بخش خصوصی در فرودگاه ها نجف بازمی گردد. در فرودگاه و در پروازهای داخلی بازار سیاه وجود دارد. برای جمع کردن بساط بازار سیاه بلیت اربعین سامانه ای تعبیه شده است.

آخرین وضعیت پروازهای حجاج را توضیح دهید؟

متوسط تاخیر در پروازهای حجاج نیم ساعت بود.

آخرین وضعیت آزاد راه تهران شمال به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین پروژه های عمرانی کشور است که بیش از ۳۰ سال به طول انجامید؛ با بنیاد مستضعفان توافق کردیم تا پایان سال باند رفت را تمام کنیم و باند برگشت تا دو سال آینده تکمیل می شود.

قطار برقی تهران قم اصفهان توضیح دهید؟

بخش زیرسازی انجام شده قطار برقی تهران قم اصفهان انجام شده است و چینی ها قبول کرده اند از طریق فاینانس انجام شود اقداماتی خوبی انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا