کد خبر: 12010020730
بازرگانی

رسوب کالای اساسی در بنادر به ۸/۳ میلیون تن رسید

به گفته معاون بندری سازمان بنادر میزان رسوب کالای اساسی در بنادر۸/۳ میلیون تن است که بیشترین میزان این کالا‌ها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی می‌شود.

 فرهادمنتصر کوهساری، معاون بندری سازمان بنادر و دریا‌نوردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با توسعه بسیار زیادی در زیر ساخت‌ها و روساخت‌ها در بنادرکشور صورت گرفته  است، گفت: تاکنون هیچ‌گونه مشکلی برای انجام عملیات پذیرش و ارسال کالا در بنادر وجود ندارد و تمامی امکانات لازم برای نگهداری کالا‌های مشتریان بندری را دارا است.

او با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برای سال ۱۴۰۰ در بخش کیفی نیز برنامه‌های متعددی در دست اقدام دارد، افزود: از آن جمله این برنامه می‌توان به بهره‌گیری از فن‌آوری نوین در مدیریت بنادر، افزایش بهره‌وری در فعالیت بندری از طریق تشویق رقابت سالم و رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری، استانداردسازی فعالیت‌های بندری و حذف فرایند‌های غیر ضرور، افزایش ایمنی با اجرای دستورالعمل و الزامات مربوط به حمل و نگهداری کالای خطرناک، ادامه حمایت از بخش خصوصی به دلیل اوضاع اقتصادی ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در قالب بسته‌های حمایتی و رقابتی کردن تعرفه‌های بندری اشاره کرد.

او همچنین درباره میزان رسوب کالا در بنادر کشور گفت: هم‌اکنون میزان رسوب کالای اساسی  در بنادر۸/۳ میلیون تن است که بیشترین میزان رسوب این کالا‌ها که شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی می‌شود که مربوط به بندر امام خمینی (ره) است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه عملکرد بنادر کشور در زمینه کالای اساسی محدود به واردات بوده و صادرات در زمینه کالای این نوع کالا وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه وضع تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیت‌های بندری ایجاد کرده است، اما سازمان بنادر و دریانوردی با پیش‌بینی مشکلات احتمالی و برنامه‌ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت قابل قبولی را در زمینه فرایند واردات و توزیع کالای اساسی صورت دهد که خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته است.

معاون بندری سازمان بنادر اظهارکرد: در ایام نوروز فعالیت تخلیه و بارگیری کالا به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته ادامه دارد و با توجه به اینکه در ایام نوروز بیشتر بخش‌ها در کشور در تعطیلی به سر می‌برند، اما روند واردات، صادرات، ترانشیپ و ترانزیت کالا متوقف نشده و با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد روند عملیات بدون هیچ‌گونه مشکلی ادامه می‌یابد.

 منتصر کوهساری با بیان اینکه در سال گذشته با وجود تشدید ویروس کرونا عملیات تخلیه و بارگیری کالا به  ویژه کالای اساسی به صورت شبانه‌روزی و مداوم  در تمامی بنادر کشور انجام می‌شد که این امر در بندر امام خمینی  جدی‌تری دنبال است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا