کد خبر: 06060198559
اقتصادبورس

رشد بورس متوقف شد / بلاتکلیفی برجام، بورس را به آتش می‌کشد

امروز باتوجه به تشدید ابهامات برجامی روند رو به رشد بورس متوقف شد، در حالیکه در روزهای گذشته شاخص روی ریل صعودی قرار داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز باتوجه به تشدید ابهامات برجامی روند رو به رشد بورس متوقف شد، در حالیکه در روزهای گذشته شاخص روی ریل صعودی قرار داشت.

شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ با افتی پنج هزار و ۹۴۹ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۴۴هزار واحدی تثبیت شد. شاخص هم وزن نیز یکهزار و ۷۷۲ واحد ریزش را تجربه کرد و به محدوده ۴۰۸ هزار واحدی بازگشت.

چرا رشد بورس متوقف شد؟

کارشناسان بر این باورند تشدید ابهامات برجامی باعث توقف رشد بورس در طول معاملات امروز در این بازار شد. از طرفی هم سهامداران اعتقاد دارند سیگنال‌های برجامی به اقتصاد بسیار نگران کننده بوده و بورس نیز از این سیگنال‌ها تاثیر منفی پذیرفته است.

در شرایطی که روند مذاکرات پیچیده شده به نظر می‌رسد بورس نیز نسبت به آینده پرونده اتمی ایران نگران شده است.

این نگرانی را می توان در سهام ریالی بورس تهران به وضوح مشاهده کرد. گروه هایی مانند بانکی‌ها، بیمه‌ای ها، خودرویی‌ها و… در روزهای اخیر وضعیت نامساعدی داشتند که به باور تحلیلگران تحت تاثیر ابهامات برجامی رقم خورده است.

از طرفی هم بسیاری از سهامداران نسبت به وضعیت پرتفوی خود در روزهای اخیر اعتراض دارند. به ادعای این دسته از فعالان بازار سهام وضعیت پرتفوی آنها با وجود رشدی که شاخص کل در روزهای گذشته تجربه کرده، نامساعد است.

این در حالیست که شاخص کل در روزهای شنبه و یکشنبه رشد قابل قبولی را به ثبت رسانده بود و انتظار می‌رفت سهامداران از این وضعیت خرسند باشند. اما به نظر می‌رسد سبدهایی که شامل سهام ریالی بوده عملکرد نامطلوبی را داشته و یکدست قرمز هستند.

با این وجود برخی از رسانه های داخلی دولت را به رها کردن مذاکرات تشویق می‌کنند. اما باید در نظر داشت که بدون تعیین تکلیف برجام فعالان حقیقی و کم‌تجربه تر بازارهای مالی بزرگترین بازنده خواهند بود.

در چنین شرایطی است که بهترین خبر برای نوسانگیران توقف مذاکرات خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا