کد خبر: 30060047280
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

رشد شاخص‌های عملکردی بانک ملی

بانک ملی ایران به عنوان یک بانک حاکمیتی دولتی نه تنها در حوزه جذب منابع و نیز تسهیلات پرداختی رشدهای قابل توجهی را تجربه کرده است،‌ بلکه در زمینه کاهش هزینه‌ها به منظور افزایش بهره‌وری نیز عملکرد مطلوبی داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی،‌ آن طور که اطلاعات موجود در صورت‌های مالی بانک نشان می‌دهد،‌ مجموع دارایی‌های بانک ملی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۶۰درصد بیشتر شده است.

همچنین مجموع سپرده‌های دریافتی این بانک با رشد بیش از ۳۴درصدی مواجه بوده که نشان از اعتماد بی‌سابقه مردم به این بانک برآمده از بطن جامعه دارد.

پاسخ بانک ملی به این اعتماد نیز رشد بیش از ۲۷درصدی تسهیلات پرداختی طی یک سال بوده است، چنان که این تسهیلات برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای تولیدی، ازدواج جوانان و …هزینه شده است.

چنین رشدهایی در زمانی معنادار می‌‌شود که بدانیم سهم بانک ملی از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در سال ۱۳۹۹بیش از ۲۰درصد بوده است.

عملکرد بانک ملی در حوزه کاهش هزینه‌ها نیز قابل توجه است،‌ به طوری که با توسعه بانکداری الکترونیکی و تجهیز آن به انواع سامانه‌های پیشرفته اینترنتی و غیرحضوری، تعداد کارکنان طی یک سال منتهی به پایان ۱۳۹۹بیش از ۱۴۰۰نفر کاهش داشته است.

کاهش شعب کم‌بهره‌ور و ادغام آنها با شعب مجاور که نتیجه آن آزادسازی منابع محبوس و تزریق آن به منابع جاری برای پرداخت تسهیلات است نیز رونق مناسبی داشته است، به طوری که طی یک سال مورد اشاره، این بانک موفق شده است ۱۸۰شعبه خود را حذف کند.

بدیهی است که بسیاری از شعب بانک ملی از نظر اقتصادی سودده نیستند، اما این بانک بر اساس وظایف حاکمیتی و به منظور خدمات‌رسانی دولتی به مردم، این شعب را فعال نگه داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا