کد خبر: 20080054491
اقتصادبازار

رشد قیمت سکه و طلا در بازار

 قیمت سکه در بازار تهران امروز (پنجشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) با ۴۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایرنا، در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۴۵۲ هزار تومان شد.

همچنین اُنس جهانی طلا با ۳۷ دلار افزایش قیمت نسبت به روز گذشته یک‌هزار و ۸۶۲ دلار و ۲۶ سنت ارزش‌گذاری شد.

به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. امروز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی رشد آرامی داشت و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۸۴ تومان معامله شد.

این در حالی است که قیمت انس جهانی طلا نیز ۳۷ دلار افزایش داشت و رشد قیمت انس جهانی طلا موجب افزایش بهای این فلز زرد در داخل شد. بنابراین قیمت سکه طرح قدیم و جدید نیز به تبع رشد نرخ ارز و انس جهانی افزایش یافت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا