کد خبر: 27010178148
انرژیجهانروزنامه

رشد قیمت نفت، همزمان با خبر ممنوعیت تدریجی واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا

ترجمه: سلیم حیدری

قیمت نفت روز پنجشنبه پس از کاهشی کوتاه، مجددا افزایش یافت. این افزایش در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی و با توجه به اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت روسیه را ممنوع کند، رخ داد.

بهای معاملات آتی برنت با ۲.۹۲ دلار یا ۲.۶۸ درصد افزایش به ۱۱۱.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۷۰ دلار یا ۲.۵۹ درصد افزایش به ۱۰۶.۹۵ دلار در هر بشکه بسته شد.

هر دو قرارداد اولین سود هفتگی خود را در آوریل (فروردین) ثبت کردند. برای چندین هفته، قیمت ها بیشترین نوسان را از ژوئن ۲۰۲۰ داشته اند.

نیویورک تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال حرکت به سمت تصویب ممنوعیت تدریجی نفت روسیه است. این حرکت تدریجی به این دلیل است که به آلمان و دیگر کشورها زمان بدهد تا تامین کنندگان جایگزین را ترتیب دهند.

اندرو لیپو از موسسه لیپو در هیوستون گفت: ممنوعیت مرحله‌ای، خریداران اروپایی را مجبور می‌کند تا «به دنبال منابع جایگزینی بروند. برخی از آن‌ها در کوتاه‌مدت با انتشار ذخایر استراتژیک نفت خود پاسخ می دهند، اما در آینده، منابع زیر زمینی بیشتری نیاز خواهد بود».

آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه هشدار داده بود که ممکن است تقریباً ۳ میلیون بشکه در روز تامین نفت از روسیه طی ماه مه (اردیبهشت) به بعد به دلیل تحریم‌ها یا اجتناب داوطلبانه خریداران، تعطیل شود.

رویترز گزارش داد، خانه‌های کشورهای بزرگ تجاری جهان در حال برنامه ریزی برای کاهش خرید نفت خام و سوخت از شرکت های نفتی تحت کنترل دولتی روسیه در ماه مه (اردیبهشت) هستند.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که دسترسی به آمارهای خود در مورد تولید و صادرات نفت و گاز را محدود می کند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، گفت: با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین و در حالی که کشورها در مورد ممنوعیت تدارکات روسیه تصمیم می گیرند، ” تجارت به صورت عصبی ادامه خواهد یافت.”

“سوال بزرگ این است که چند نفر می خواهند در این آخر هفته طولانی، نفت ارزان و کوتاه مدت داشته باشند؟”

معامله گران همچنین موقعیت خود را در روز پنجشنبه تعدیل کردند، زیرا گزینه های نفت خام آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) در روز پنجشنبه منقضی می شود.

به گفته کارشناسان صنعت، با وجود محدودیت‌های نیروی کار و زنجیره تامین، پیش‌بینی‌های تولید نفت ایالات متحده بازنگری می‌شوند. زیرا قیمت‌های بالاتر باعث افزایش فعالیت‌های حفاری و تکمیل چاه‌ها و در نتیجه افزایش تولید می‌شود.

منبع: رویترز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا