کد خبر: 281001117250
اقتصادبورس

رشد کم رمق شاخص کل بورس با کمک پالایشی ها

در آخرین روز معاملات هفته شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۹۵ واحدی به حوالی سطح ۱ میلیون و ۶۹۰هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۰.۱۲ درصدی دوباره به حوالی سطح ۱میلیون و ۶۹۰هزار واحد رسیده که البته این رشد بیشتر در گروه پالایشی دیده شد و مثبت‌های این گروه کمک شایانی به رشد شاخص کل کردند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۰.۴۸ درصدی به عدد ۵۲۶۱۸۷ واحد رسید. وضعیت این شاخص طی روز های آتی بسیار مهم و تاثیر گذار است، زیرا فاصله چندانی با سقف تاریخی خود ندارد و عبور یا عدم عبور از آن برای فعالین بازار متغیر تاثیرگذاری است.

امروز ارزش کل معاملات خرد ۹۸۰۰ میلیارد بوده که از این عدد ۵۶۰۰ میلیارد سهم بازار بورس و ۲۹۰۰ میلیارد سهم فرابورس و ۱۳۰۰ میلیارد سهم صندوق‌های سهامی بوده است.

همچنین گروه خودرو و ساخت قطعات و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند‌.

جریان خروج پول حقیقی که از ابتدای معاملات آغاز شده بود، در انتهای بازار روند معکوسی را رقم زد و در نهایت بازار سهام امروز ورود ۴۹ میلیارد پول اشخاص حقیقی را ثبت کرده که بیشترین میزان ورود پول به صنعت فرآورده‌های نفتی و محصولات غذایی و بیشترین میزان خروج پول متعلق به گروه بانک و خودرو بوده است.

همچنین بیشترین ورود پول حقیقی به سهام پالایش نفت تهران و بیشترین ورود پول حقوقی‌ها به صندوق پالایش تعلق داشته است و سرانه خرید اشخاص حقیقی ۲۴.۷ میلیون تومان و سرانه فروش آنها ۱۸.۷ میلیون تومان بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا