کد خبر: 05119913458
تولید و بازرگانی

رشد ۱۲.۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی آذرماه امسال در مقایسه با آذر سال گذشته ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا حاکی از آن است که طی آذرماه ۹۹ عملکرد بنادر نسبت به آذرماه سال گذشته ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

در آخرین ماه پاییز امسال ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۳۴۱ تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۲۵ تن آذر ماه سال ۹۸ بالغ بر ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

در بخش کالای اساسی تخلیه و بارگیری ۱۲.۷ درصد رشد داشته است. در ماه مورد اشاره یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۱۷۳ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که نسبت به آذرماه ۹۷ نیز ۲۳.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی، در بخش کالای فلزی رشد ۲۱.۲ درصدی، کالای ساختمانی و مواد معدنی رشد منفی ۱۷.۵ درصدی، ماشین آلات رشد منفی ۳۵.۸ درصدی، کود و مواد شیمیایی رشد منفی ۲۸.۴ درصدی، منسوجات چرم رشد منفی ۹.۴ درصدی، خرده بار و متفرقه رشد منفی ۴۵ درصدی، کالای کانتینری رشد منفی ۸۵.۹۸ درصدی و فرآورده‌های نفتی رشد منفی ۴.۶ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش تسنیم، در آذرماه یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۱۷۳ تن کالای اساسی تخلیه و فقط ۴۵ هزار و ۴۸۰ تن بارگیری شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا